۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
آزادی «محمد خزائی» به کجا رسید؟

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در تشریح آخرین وضعیت محمد خزایی گفت: وی یک مقطع کوتاهی در انفرادی بود و اکنون در بند عمومی و وضعیت او تحت نظارت است؛ ما در تلاش هستیم که ایشان به کشور منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عسکر جلالیان در خصوص ایرانیانی که به هر دلیلی در خارج از کشور بازداشت و یا محکوم می‌شوند، اظهار کرد: کمیته انتقال محکومین وظیفه خود می‌داند با نگاه حقوق بشری موضوعات آن‌ها را پیگیری کند؛ چه با کشورهایی که اتباع ما در آن بازداشت و یا محکوم شده باشند، موافقت‌نامه انتقال محکومین داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

وی افزود: با کشورهایی که موافقت‌نامه انتقال محکومین داریم، از طریق این موافقت‌نامه انتقال محکومین ایرانی را دنبال می‌کنیم، راهکارهایی حقوقی و قضائی را طی می‌کنیم و این افراد را به داخل کشور منتقل می‌کنیم؛ همچنین با کشورهایی که این موافقت‌نامه انتقال محکومین را نداشته باشیم، از ظرفیت‌های حقوقی - قضائی و همچنین از دیپلماسی حقوقی - قضائی استفاده خواهیم کرد و سعی می‌کنیم این افراد را به کشور بازگردانیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بازگرداندن محمد خزایی که در عربستان سعودی در بازداشت است، گفت: به محض اطلاع از دستگیری او، تماس و مکاتبات لازم در چهارچوب کمیته انتقال محکومین را انجام دادیم.

جلالیان در تشریح آخرین وضعیت محمد خزایی بیان کرد: ایشان یک مقطع کوتاهی در انفرادی بودند و اکنون در بند عمومی و وضعیت او تحت نظارت است ما در تلاش هستیم که به کشور منتقل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در کمیته انتقال محکومین وظیفه خود می‌دانیم که تلاش کنیم وضعیت زندانیان خارج از کشور یک وضعیت مناسبی باشند و با استفاده از راهکارهای حقوقی و قضائی آن‌ها را به داخل کشور منتقل کنیم؛ این پیگیری‌ها را جزئی از حقوق شهروندان می‌دانیم؛ ما معتقد هستیم که ایرانیان در هر کجای دنیا باید عزیز و محترم باشند؛ حتی در پشت میله‌های زندان (و حتی اگر این فرد جرمی را مرتکب شده باشند.)

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در پایان اظهارات خود تصریح کرد: ما معتقد نیستیم که اگر کسی جرمی را مرتکب شد، مجازات نشود؛ بلکه ما بر این باور هستیم که مجازات باید متناسب با جرم و در چهارچوب‌های انسانی، حقوقی و قضائی باشد و در حق هیچ انسانی اجحافی صورت نگیرد.

به گزارش ایمنا، خزایی دانشجوی دکترای حقوق عمومی است که در ایام حج امسال، هنگام نماز مغرب در مسجدالحرام ۳۰ خرداد ماه توسط مأموران عربستان بازداشت شد.

منبع: فارس

کد خبر 782654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.