علیپور: فوتبالیست نباید به قتلگاه بی فرهنگی کشیده شود

یکی از مسئولان صیانت از مسابقات لیگ گفت: باید با رفتارهایی مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی برخورد مناسب و قاطع شود زیرا این رفتار با زیست بوم فرهنگی کشور ما در تضاد است و همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا علیپور در مورد رفتارهای غیرفرهنگی برخی از فوتبالیست‌ها در هفته نخست لیگ برتر و استفاده از نمادهای غیر ایرانی و غیراسلامی در روی بدن اظهار داشت: در این فصل پیوست فرهنگی یکی از الزامات باشگاه‌های فوتبال کشور است و این پیوست همراه با فصل نقل و انتقالات نیز به باشگاه‌ها اعلام شده ضمن اینکه پیوست فرهنگی با امضای وزیر محترم ورزش و جوانان به باشگاه‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است. معاونت‌های فرهنگی باشگاه‌ها نیز موظف هستند با رفتارهای غیرفرهنگی و ضد فرهنگ ایرانی و اسلامی برخورد کنند و پیوست فرهنگی ابلاغ شده در فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ لازم الاجرا برای همه بازیکنان، مربیان و باشگاه‌هاست.

وی افزود: در یکی دو روز گذشته عکسی از آرمین سهرابیان بازیکن استقلال در فضای مجازی منتشر شده که در خصوص این عکس و نقشی که روی پای این بازیکن حک شده اگر واقعیت داشته باشد از این بازیکن، معاون فرهنگی باشگاه و حتی مدیرعامل خود استقلال توضیح می‌خواهیم. امکان دارد ارکان قضائی فدراسیون فوتبال نیز این بازیکن را احضار کنند و با این بازیکن برخوردی قاطع و قانونی صورت بگیرد.

حجت الاسلام علیپور در مورد اینکه مدیران و مسئولان باشگاه چه وظایفی در خصوص مسائل فرهنگی دارند، گفت: رفتار بازیکنان در باشگاه‌ها رفتاری تضامنی است یعنی مسئول و معاون فرهنگی باشگاه، مدیر تیم و مدیرعامل باشگاه در قبال رفتار بازیکنان خود و مسائل فرهنگی مسئولیت دارند و قطعاً از ارکان قضائی می‌خواهم که با این بازیکن در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌ها و پیوست فرهنگی ابلاغی به باشگاه‌ها برخورد کنند.

رئیس اسبق ستاد منشور اخلاقی در خصوص اینکه امکان دارد دوباره ستادی مثل آن ستاد در فوتبال فعال شود، گفت: وزیر محترم ورزش و جوانان پیوست فرهنگی را برای اجرا به باشگاه‌ها ابلاغ کرده است. پیوست فرهنگی در خصوص الزامات فرهنگی باشگاه‌ها و ورزشکاران است. به هر حال باید با رفتارهایی مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی برخورد مناسب و قاطع شود زیرا این رفتار با زیست بوم فرهنگی کشور ما در تضاد است و همخوانی ندارد. بازیکنان باید به زیست بوم فرهنگی کشور احترام بگذارند و نباید با انجام رفتارهای غیرفرهنگی به قتلگاه بروند تا بعد مثل بازیکنی دیگر که با رفتار غیرفرهنگی و غیرمتعارف خود باعث حواشی زیادی شد دوباره التماس بخشش نکنند.

منبع: فارس

کد خبر 782583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.