خراسان جنوبی، معین منطقه ۸ تهران در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در صورت بروز زلزله و نیاز به امدادرسانی، معین منطقه ۸ استان تهران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمود اکبری، امروز_ دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل گستردگی شهر تهران و وجود مشکلات زیاد برای امدادرسانی در زمان حوادث در کلان‌شهرها، برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمر به زلزله شهر تهران تدوین شده است.

وی افزود: در راستای امدادرسانی بهتر، تهران به ۲۲ منطقه و پنج پهنه شامل پهنه شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکزی تقسیم شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: پهنه شرق نیز به چهار منطقه تقسیم شده و هر منطقه به یک استان به عنوان استان معین محول شده است.

وی بیان داشت: هر پهنه یک مسئول دارد که استان کرمان مسئول پهنه شرق تهران است و خراسان جنوبی نیز معین منطقه ۸ واقع در پهنه شرق مشخص شده است.

اکبری تصریح کرد: در این خصوص، جلسه‌ای با تمام رؤسای شعب جمعیت هلال احمر به منظور بررسی و هماهنگی‌های اولیه انجام و تمامی نقشه‌ها و اطلاعات مربوطه ارائه شد.

وی گفت: اطلاعات اولیه به تمام رؤسای شعب داده شده است تا آگاهی داشته باشند که خراسان جنوبی معین منطقه ۸ تهران است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اطلاعات و نقشه‌ها برای شعب ارسال شده، افزود: در ۲۵ کیلومتری تهران یک میعادگاه برای گردهم‌آمدن نیروهای هلال‌احمر خراسان‌جنوبی تعیین شده است که در صورت نیاز به امدادرسانی، با هماهنگی مسئول پهنه به منطقه ۸ اعزام شوند.

وی تصریح کرد: جلسه بعدی با استان‌های پهنه شرق شامل سمنان، چهارمحال بختیاری و کرمان برگزار خواهد شد.

کد خبر 782533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.