فاز جدید مرمت، کاخ سلیمانیه را تعطیل می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به آغاز فاز جدید مرمت و تجهیز کاخ سلیمانیه برای تبدیل به موزه نقاشی‌های قاجاری از تعطیلی این کاخ تا پایان این مرحله مرمت خبر داد و گفت: امید می‌رود موزه نقاشی‌های قاجاری در کاخ سلیمانیه تا دهه فجر آماده بهره‌برداری باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، رحیم خاکی ظهر امروز _یکشنبه بیست و نهم مرداد_ در جمع اصحاب رسانه که در حاشیه بازدید از کاخ سلیمانیه صورت گرفت، اظهار کرد: اکنون فعالیت‌ها همزمان در دو جبهه در کاخ سلیمانیه آغاز شده و اعتبارات لازم برای این اقدامات تخصیص یافته است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد برای مرحله جدید مرمت، حفظ و احیای کاخ افزود: محوطه‌سازی، اصلاحات سنگ‌فرش و تجهیز و راه‌اندازی موزه در حوزه اداره موزه‌ها در استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات موزه نقاشی‌های قاجاری برای دهه فجر در کاخ سلیمانیه به صورت رسمی افتتاح و پس از مرمت مراحل تجهیز سیستم‌های حفاظت الکترونیک، صوتی و تصویری و چیدمان اشیا انجام شود.

خاکی با اشاره به آغاز فاز جدید مرمت و تجهیز کاخ سلیمانیه برای تبدیل به موزه نقاشی‌های قاجاری از تعطیلی این کاخ تا پایان این مرحله مرمت خبر داد و گفت: امید می‌رود موزه نقاشی‌های قاجاری در کاخ سلیمانیه تا دهه فجر آماده بهره‌برداری باشد.

کد خبر 782523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.