ظرفیت زکات گندم در کردستان ۲ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان پول گندم کشاورزان استان در سال جاری است، پرداخت زکات در این بخش حدود دو هزار میلیارد تومان ظرفیت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیمان اسکندری ظهر امروز _دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در اولین جلسه شورای زکات استان در سال جاری که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان امسال نیز برای دومین سال متوالی رتبه دوم تولید گندم را در کشور از آن خود کرد که تا امروز بالغ بر یک میلیون و ۱۱۵ هزار تُن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

وی افزود: این میزان تولید نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو برابر افزایش یافته است که نزولات جوی، همت کشاورزان، استفاده از بذور مناسب و تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی در این امر تأثیرگذار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان پول گندم کشاورزان استان در سال جاری است، پرداخت زکات در این بخش حدود ۲ هزار میلیارد تومان ظرفیت و استعداد دارد.

اسکندری ادامه داد: با توجه به اینکه آمار رسمی پرداخت زکات در استان ۶۰ میلیارد تومان بوده، بر این اساس حدود دو درصد از زکات مورد انتظار پرداخت شده است.

وی به افزایش قیمت گندم اشاره کرد و افزود: قیمت گندم از پنج هزار تومان به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته که اقدام مثبتی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تولید دانه روغنی کلزا در کردستان نیز از ۴۵۰۰ تن به ۹۱۰۰ تن افزایش یافته که جای شکرگزاری دارد.

ظرفیت زکات گندم در کردستان ۲ هزار میلیارد تومان است

نحوه جمع‌آوری زکات گندم در کردستان متمرکز شود

حجت الاسلام علی اشرف ایرانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: نحوه جمع‌آوری زکات گندم باید متمرکز شود و ساز و کاری فراهم شود تا مشخص شود چقدر مردم زکات گندم را پرداخت کرده‌اند چون در روستاها به صورت سنتی نیز این کار انجام می‌شود.

وی افزود: رشد ۱۸ درصدی زکات جمع‌آوری شده در استان مایه خرسندی است، اما در استان استعداد بیشتری وجود دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ کارشناس پهنه در مناطق مختلف استان، پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و کارشناسان بخش‌های مختلف این سازمان و ادارات تابعه شهرستانی، همگی می‌توانند در مسیر ترویج فریضه زکات نقش آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام ایرانی تاکید کرد: حضور و فعالیت پررنگ جامعه روحانیت می‌تواند در مسیر ترویج زکات بسیار مؤثر باشد لذا انتظار می‌رود که مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و سازمان تبلیغات اسلامی استان در این زمینه نقش پررنگ‌تری ایفا کنند.

وی به همکاری ویژه مجموعه جهاد کشاورزی با دبیرخانه شورای زکات استان اشاره کرد و گفت: برگزاری گردهمایی زکات ویژه کارشناسان پهنه، نیروهای مراکز خرید گندم و روحانیون در شهرستان‌های قروه، دهگلان، کامیاران و سنندج، برگزاری سه جلسه شورای زکات سازمان و نصب اقلام تبلیغی با موضوع زکات در مراکز خرید گندم از جمله فعالیت‌های این سازمان در سال جاری بوده است.

کد خبر 782521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.