ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳۷ هزار نفر از زوار اربعین در مرز مهران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون به ۳۷ هزار و ۳۶۹ نفر از زوار اربعین خدمات درمانی در مرز مهران ارائه شده است که از این تعداد ۳۴ هزار و ۸۷ نفر به صورت سرپایی مداوا و مرخص شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، بهرام عین اللهی صبح امروز _دوشنبه بیست و نهم مرداد_ در جریان بازدید از مرکز فوریت‌های پزشکی پایانه مرزی مهران اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی مستقر در مرز مهران به عنوان مرکزی خاص سال گذشته افتتاح شده است و در سال جاری تجهیزات این مرکز افزایش یافت.

وی افزود: استفاده از چادر برای برپایی موکب باعث گرمازدگی زوار می‌شود که در این راستا سازه‌های ثابت با سیستم خنک کننده در مرزهای کشور ایجاد شد و با استقرار کادر درمانی خدمات مناسب و درخور توجه به زوار در مرز مهران ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ۱۵۰ آمبولانس در مرز مهران و مسیرهای منتهی به این مرز مستقر شده‌اند و ۲۱ اتوبوس آمبولانس، سه بالگرد و ۱۱ موتورلانس نیز در مرزهای اربعینی کشور مستقر شده است و کادر درمان با امکانات کامل کار خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند.

عین اللهی ادامه داد: ۱۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی به صورت داوطلبانه و به عشق آقا اباعبدالله (ع) در حال خدمت به زوار اربعین در مرز مهران هستند.

وی تاکید کرد: تعداد ۱۰ بیمارستان در سطح استان نیز به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین هستند تاکنون به ۳۷ هزار و ۳۶۹ نفر از زوار اربعین خدمات درمانی در مرز مهران ارائه شده است که از این تعداد ۳۴ هزار و ۸۷ نفر به صورت سرپایی مداوا و مرخص شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تعداد ۶۶۲ مورد نیز عمل جراحی در این مدت در انجام شده و در این مدت ۴۹۶۴ تماس با فوریت‌های پزشکی برقرار شده است، همچنین اعزام با بالگرد سه مورد، ارائه خدمات در ۳۸۰ مورد حوادث ترافیکی و ارائه خدمات به ۱۴ هزار و ۳۸۸ نفر در حوادث غیرترافیکی از دیگر خدمات درمانی و بهداشتی به زوار بوده است.

عین اللهی گفت: اگر حال افراد گرمازده مناسب نباشد سرم درمانی می‌شود، این افراد اگر به درمان تخصصی نیاز داشته باشند به مراکز درمانی منتقل می‌شوند و از زوار درخواست می‌شود که پیاده‌روی خود را در طول ساعات خنک روز و شب‌ها انجام دهند و پیشگیری لازم را لحاظ کنند.

وی افزود: نیروهای درمانی و بهداشتی برای ارائه خدمت به زائران اربعین در مزرها مستقر و در حال فعالیت هستند.

کد خبر 782432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.