خیران استان تهران ۴ همت به کمیته امداد کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از حضور ۶۹۰ مرکز فعال نیکوکاری در این استان خبر داد و گفت: خیران در ۱۷ ماه اخیر چهار همت به کمیته امداد کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید ابوالفضل پرپنچی در نشست صمیمی استاندار تهران با جمعی از مدیران تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: در استان تهران ۹۰۳ مرکز نیکوکاری داریم که از مجموع این مراکز ۶۹۰ مرکز فعال هستند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید ۶۹ درصد از اعتبارات از حوزه مردمی عرضه شود و تحقق این مهم توسط کسی جز خیران و نیکوکاران امکانپذیر نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه تا کنون ۲۴ هزار و ۶۸۳ خیر در حوزه نیکوکاری کنار کمیته امداد استان تهران قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از وجود ۱۰۲ هزار حامی طرح اکرام محسنین که به صورت مستتر فعال می‌باشند بهره مند هستیم.

پرپنچی عنوان کرد: طی ۱۷ ماه اخیر خیرین نیکوکار استان تهران چهار همت به نیازمندان کمک کرده‌اند که ۱.۷ دهم همت آن کمک‌های درمانی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر خیران و نیکوکاران در حوزه‌های مراکز اشتغال، فرهنگی، درمان، مسکن جهیزیه، وام حقوقی و مشاوره تاکید کرد: ۸۰ درصد از مراکز مذکور عمومی و ۲۰ درصد تخصصی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در مراکز نیکوکاری ۱۱ مرکز دانشگاهی داریم که ۴۰ درصد از مساجد و ۶۰ درصد خارج از مساجد فعالیت دارند.

پرپنچی با بیان اینکه خیران و نیکوکاران در ۸ مرکز آموزش و پرورش، ۳ مرکز اصناف، ۱۰ مرکز حوزه علمیه، ۲۲ مرکز اشتغال ،۷ مرکز درمانی، ۸۷ مرکز فرهنگی، ۱۱ مرکز شورای زکات و ۲۰ مرکز جهیزیه و ازدواج مشغول فعالیت هستند، افزود: از همه عزیزانی که در این زمینه تلاش می‌کنند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

منبع: فارس

کد خبر 782420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.