استفاده خلاق مادرید از پهپادها در مدیریت خدمات زیرزمینی

مادرید برای بررسی وضعیت شبکه فاضلاب خود از پهپاد استفاده می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی داده‌ها را آنالیز می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت تأمین آب منطقه‌ای مادرید، استفاده از پهپادها را برای بررسی شبکه فاضلاب خود از نظر وجود مشکلات و کمبودها آغاز کرده است. پهپادها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که به طور مستقل در سراسر شبکه وسیع تونل‌های زیرزمینی خدمات‌رسانی و اطلاعات جمع‌آوری کنند.

وقتی صحبت از وسعت می‌شود باید در نظر داشت که مادرید حدود ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه در دسترس دارد که پرسنل فنی این سازمان می‌توانند از آنها بازدید کنند. با این حال، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین با صرفه‌جویی در سفرهای غیر ضروری آنها، بار کاری و ایمنی را برای شهرداری کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، پهپادها داده‌هایی را ضبط می‌کنند که امکان مقایسه و جمع‌آوری روندها و گزارش‌های مربوط به وضعیت فاضلاب را فراهم می‌کند.

استفاده خلاق مادرید از پهپادها در مدیریت خدمات زیرزمینی

تطبیق پذیری هواپیماهای بدون سرنشین

ما عادت داریم که پهپادها را به عنوان فناوری مورد استفاده برای کاوش در ارتفاعات در‬ نظر‬ بگیریم‬ با این حال، شرکت آب مادرید نشان داده است که کاربردهای آنها می‌تواند بسیار متنوع باشد. حین پرواز، پهپاد تصاویری با وضوح بالا ثبت می‌کند که متعاقباً از نظر نقص‌ها و موانع موجود در شبکه، مانند وجود ترک‌ها یا سایر تغییرات ساختاری تجزیه و تحلیل می‌شوند.

تفسیر اطلاعات با استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود که اطلاعات خودکار، عینی و قابل اعتمادی را در مورد وضعیت خطوط لوله ارائه می‌دهد و حتی اقدامات لازم برای انجام در هر بخش از شبکه را منعکس می‌کند.

ترکیبی از نتایج گزارش‌ها و منابع سمعی و بصری فیلم‌برداری شده توسط دستگاه، علاوه بر تصاویر استاندارد، باعث صرفه‌جویی در زمان، بهینه‌سازی هزینه‌ها و استانداردسازی و آنالیز عیوب می‌شود.

شرکت تأمین آب همچنین از پهپادها در سایر قسمت‌های زیرساخت خود مانند خطوط لوله خارج شده از سدها یا راهروهای زیرزمینی خدماتی این شبکه استفاده می‌کند.

استفاده خلاق مادرید از پهپادها در مدیریت خدمات زیرزمینی

کد خبر 782367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.