قرارگاه دشمن تعطیلی‌بردار نیست

نماینده ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن بی‌رحم و فعال که به تعبیر قرآن، قرارگاه دشمنی آن تعطیل بردار نیست، روز و شب کار می‌کند و عشق این دشمن، درد و سختی شماست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی صبح امروز_دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در مراسم گرامیداشت سرهنگ پاسدار شهید مدافع حرم احمد رضا افشاری اظهار کرد: این روزها یکی از بهترین یاران و سربازان حضرت مهدی (عج) از دست دادیم و او به «عندربهم یرزقون» نائل شد؛ سرهنگ افشاری از پاسدارانی بود که در هوا فضا سپاه و بین مذهبی‌ها، هیئتی‌ها و انقلابی‌ها الگو بود و ما از شهادت این مرد بزرگ، غمگین شدیم، شهید افشار، ویژگی‌هایی مانند همه شهدا داشت زیرا شهدا از بهترین‌ها هستند.

وی با یادآوری اینکه اصفهان، ۲۴ هزار شهید تقدیم کرده است، افزود: این استان ۲۴ هزار نفر از بهترین انسان‌های زمان را تقدیم حضرت ولی‌عصر (عج) کرده است؛ شهید افشاری، یکی از این بهترین‌هاست و در عمل خود برای سپاه، یک یادگار و افتخاری گذاشت؛ همچنین عنصری مؤثر، معلم، راهنما و یک مستشار شجاع و مبتکر در عرصه جهاد و مقاومت بود و قطعاً این جهاد ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن تسلیت به خانواده و همکاران این شهید در سپاه پاسداران ادامه داد: قرآن مجید، سوره‌هایی آخرالزمانی دارد و از آنجا که ما در آخرالزمان زندگی می‌کنیم، پیشنهاد می‌کنم این سوره‌ها را با نگاه آخرالزمانی مطالعه کنید؛ سوره‌هایی از جمله مائده، توبه، فتح، صف و تغابن، سوره‌های آخرالزمانی هستند و خداوند در سوره مائده دو دشمن شدید و سخت را معرفی می‌کند؛ این آیه شریف، ما را به وادی دشمن‌شناسی می‌برد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی افزود: رهبر انقلاب، در برابر این دشمن شدید، «اشداء» هستند زیرا تدبیر قرآن چنین است؛ جریاناتی که سعی می‌کند ما را از موضع اشداء بودن دور کنند، جاهل یا مغرض هستند؛ دشمن از شدید بودن خود، دست نمی‌کشد، بی رحم است و کودکان را می‌کشد، از همه ابزارهای پیچیده استفاده می‌کند، به راحتی ترور و به آن افتخار می‌کند، دشمنی که به هیچ عهدی پایبند نیست و جبهه آن متنوع، متکثر و قدرتمند است.

وی یادآور شد: قرآن، این موضوع را به صورت‌های مختلف بیان می‌کند و مصداق آن، یهود و مشرکین هستند؛ یکی از مصادیق مشرکین، مسلمانانی هستند که برخی مفاهیم را دین قبول دارند و بخشی را قبول ندارند؛ سکولارها، لاییک‌ها، قائلین به دین حداقلی و کسانی که حاکمیت ارزش‌های اسلامی را در جامعه قبول ندارند از جمله مشرکین هستند.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در نتیجه، این دشمن بی رحم و فعال که به تعبیر قرآن، قرارگاه دشمنی آن تعطیل بردار نیست، روز و شب کار می‌کند و عشق این دشمن، درد و سختی شماست؛ دشمنی که وقتی اعمال بد انجام می‌دهد با افتخار می‌گویند، قرآن درسوره‌های آخرالزمانی، تکلیف یهود و کفار و مشرکین را مشخص کرده و می‌گوید که یهود آمده نور خدا را خاموش کند اما جز این نمی‌خواهد که نور خود را کامل کند، هرچند کافران ناخشنود باشند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی عنوان کرد: قرآن تقابل این این جبهه را به روشنی تبیین و دشمن و جبهه حق را معرفی می‌کند و می‌گوید که دشمن به چیزی جز نابودی ما چه با مذاکره و غیر مذاکره، راضی نمی‌شود و ما هم به چیزی جز محو صهیونیست از زمین، راضی نخواهیم شد، این وعده خدا است.

وی خاطر نشان کرد: جریان حق و مؤمن انقلابی باید ۶ ویژگی که در سوره مائده آمده را داشته باشد و شهید افشاری و شهدای دیگر این ویژگی‌ها را داشتند و خداوند آن‌ها را تربیت کرده که آیه ۵۴ سوره مائده، گواه آن است؛ «فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْم یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ».

نماینده ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شهید افشاری با سه فرزند در جبهه مقاومت فعالیت داشت و در حالی که می‌توانست نگاه مادی داشته باشد، نگاه قرآنی و الهی داشت، مهربان بود، در برابر صهونیست‌ها و آمریکا سرسخت بود، تلاش دائمی داشت، از سرزنش‌ها و تحلیل‌های سطحی دیگران غمگین نمی‌شد و اهل ولایت بود.

حجت‌الاسلام تویسرکانی در پایان گفت: «وَمَن یَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزۡبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلۡغَٰلِبُونَ،» وعده الهی است، این سخنان پیشگویی یا غیب گویی نیست بلکه سخن خداوند است.

کد خبر 782364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.