به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد محمودزاده امروز _یکشنبه بیستوهشتم مرداد_ در گردهمایی مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اظهار کرد: بیشتر افراد بخش مهمی از زندگی خود را درون مدرسه میگذرانند و این دوران به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر چگونگی شکلگیری باورها، مهارتها و شخصیت افراد تأثیرگذار است.
وی افزود: نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه اصلی کشور و از اهمیت بالایی برای حاکمیت برخوردار است، چراکه نیروی انسانی عامل انسانسازی، تمدن و جامعهسازی محسوب میشود و آینده جامعه کشور درون مدرسه و کلاس درس شکل میگیرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش به دو بخش اصلی سخت افزار و نرم افزار تقسیم میشود و بیشتر درگیر بخش سخت آموزش و پرورش هستیم.
محمودزاده با بیان اینکه مأموریت اصلی آموزش و پرورش در بخش نرم افزار و این بخش است که کیفیت آموزشی و پرورشی را به دنبال دارد، ادامه داد: جایگاه آموزش و پرورش باید به گونهای باشد که بهترین اتفاقها برای فرزندان این سرزمین رقم بخورد.
وی با بیان اینکه بسیاری از چالشهای درون آموزش و پرورش با برنامهریزی مناسب قابل حل است و نیازمند همدلی و عزم عمومی هستیم، گفت: بخشی از جریان تربیت در مدارس غیردولتی و به دست مؤسسان و مدیران با دغدغه و سختکوشی اتفاق میافتد که به دلیل انعطافپذیری و مشارکتهای مردمی این مدارس در نظام تعلیم و تربیت کشور میتواند بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی را به همراه داشته باشند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شفافیت، مبارزه با فساد و رانت از شعارهای مهم دولت چهاردهم است و وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم، سامانهای کردن برنامهها در سازمان نیز در راستای همین هدف است تا از هر گونه رانتبازی جلوگیری شود.
محمودزاده با اشاره به مقاومت در برابر ۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان مدارس غیر دولتی افزود: این مقاومتها طبیعی است، اما مؤسسان مدارس غیردولتی باید در این زمینه همراهی لازم را انجام دهند تا احقاق حقوق معلمان در این مدارس انجام پذیرد؛ جایگاه، دستمزد و بیمه معلم نقش مؤثری در ایجاد انگیزه آنها دارد و توجه به این موارد منجر به ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در کلاس درس میشود.
نظر شما