اتمام اصلاح هندسی اتوبان شهید اقارب‌پرست تا پایان تابستان ۱۴۰۳

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ترافیک پل دفاع مقدس که ورودی اتوبان شهید دستجردی و از گلوگاه‌های اصلی ترافیکی است، گفت: اصلاح هندسی مسیر اتوبان شهید اقارب‌پرست به سمت بزرگراه شهید دستجردی و اصلاح هندسی روبه‌روی پایانه صفه در حال انجام است و تا پیش از مهر سال جاری به پایان می‌رسد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ترافیک پل دفاع مقدس که ورودی اتوبان شهید دستجردی است و از گلوگاه‌های اصلی ترافیکی شهر به شمار می‌رود، اظهار کرد: برای رفع مشکل این محور اقدامات کوتاه مدتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: اصلاح هندسی مسیر اتوبان شهید اقارب‌پرست به سمت بزرگراه شهید دستجردی و اصلاح هندسی روبه‌روی پایانه صفه، همچنین اصلاح هندسی و افزایش یک لاین در این مسیر یعنی سمت غرب در حال انجام است و تا پیش از مهر سال جاری به پایان خواهد رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: برای مسافرانی که در این محدوده قصد گردش به راست به اتوبان شهید کشوری را دارند، این اقدام در حال انجام است، همچنین در اقدامات بلند مدت شرایط معابر در طرح‌ها به گونه‌ای پیش‌بینی شده که یکی حلقه حفاظتی است و این حلقه ترافیکی می‌تواند در کاهش ترافیک این محور بسیار مؤثر باشد.

حق‌شناس ادامه داد: پیگیری‌های بسیاری در مورد جاده کمربندی غرب اصفهان که در حوزه اداره راه و شهرسازی است، انجام و پل‌های آن احداث شده است، همچنین روسازی آسفالت آن نیز در دست اقدام است که موجب کاهش حجم تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه‌ای می‌شود که قصد ورود به اتوبان ذوب‌آهن، شهید اقارب‌پرست و شهید دستجردی را دارند.

وی اضافه کرد: خودروهای سنگین در حال حاضر اجازه ورود به رینگ سوم در شب و در ساعات تعیین شده را دارند، زیرا در حال حاضر مسیر جایگزین برای آن‌ها وجود ندارد و از دیگر اقدامات بلندمدت برای کاهش ترافیک این محور می‌توان به احداث ایستگاه متروی سپاهان‌شهر که در خط مترو اصفهان_ بهارستان قرار دارد، اشاره کرد.

کد خبر 782194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.