دومین روز بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

از ساعت ۸ صبح امروز سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس آغاز شد و در نوبت صبح، برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و وزارت امور خارجه توسط نمایندگان مجلس بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از ساعت ۸ صبح امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم مرداد_ سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس آغاز شد و در نوبت صبح، برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و وزارت امور خارجه توسط نمایندگان مجلس بررسی شد.

موافقت کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون شوراها با وزیر پیشنهادی اطلاعات

در ابتدای این جلسه، ابراهیم رضایی نظر کمیسیون امنیت ملی درباره حجت الاسلام اسماعیل خطیب را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

همچنین ولی الله بیاتی اعلام کرد که نظر سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی موافق با وزیر پیشنهادی اطلاعات است.

دومین روز بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفتند؟

زارعی: رئیس جمهور به هیچ تشکیلاتی بدهکار نیست

مجتبی زارعی نماینده تهران ری و شمیرانات در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار کرد: قبل از مخالفت با حجت الاسلام خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که نه شعار دموکراسی و سکولاریسم سر داد و به هیچ تشکیلاتی بدهکار نیست و به امیرالمومنین بدهکار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حضور یکی از وزرای پیشنهادی در جلسات کمیسیون‌های تخصصی گفت: فردی که هنوز بعد از ۱۵ سال با وجود درخواست‌های متوازن شما در کمیسیون از یک اشتباه و خلاف تاریخی خود یک عذرخواهی ساده نمی‌کند و خیال می‌کند که به رئیس جمهور محترم و صادق ما لطف کرده که داخل کابینه شده است، او فردا به آقای رئیس جمهور نیز در روز واقعه گوش نخواهد کرد. ما در حال صحبت کردن به نفع آقای پزشکیان هستیم چرا که دولت او دولت کار، دولت وحدت و همبستگی ملی است؛ بیاییم به آقای پزشکیان با اجرای قانون کمک کنیم.

جباری: خطیب به هیچ حزب و جریان سیاسی تعلق ندارد

احمد جباری در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: در حال حاضر در یک برهه بسیار خطیر و حساس از تاریخ منطقه و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها قرار داریم و در این شرایط انتخاب فردی کارآمد برای وزارت اطلاعات اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: وزارت اطلاعات یکی از وزارتخانه‌های حساس کشور است که امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین توسعه و بالندگی کشور به آن گره خورده است. حجت الاسلام خطیب از برجسته‌ترین و با تجربه ترین چهره‌ها و شخصیت‌ها است و کار خود را از کف سیستم اطلاعاتی آغاز کرده است.

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کارنامه خطیب، مسئولیت خطیر و کلیدی سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز وجود دارد و وی در ساختار اطلاعاتی کشور سابقه خوبی دارد. نکته مهم دیگر آن است که خطیب یک شخصیت فراجناحی است و به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد. وی همواره به دنبال رشد و ارتقای جامعه کشور و تحقق وفاق ملی در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است.

بروجردی: وزارت اطلاعات در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن قوی عمل کرده است

علاء‌الدین بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: از آقای پزشکیان تشکر می‌کنم که وعده صادق را محقق کرد و طبق وعده دوران تبلیغات انتخاباتی در معرفی کابینه، وفاق ملی را پیاده کرد.

وی با بیان این‌که شرایط امروز در منطقه بسیار حساس است، تصریح کرد: ما شاهد جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی هستیم از سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا تا سازمان‌های منطقه‌ای و همپیمانان آمریکا، همه مقابل ما صف‌آرایی کرده‌اند لذا در این وضعیت سازمان‌های اطلاعاتی کشور به خصوص وزارت اطلاعات قوی عمل کردند و توانستند در مقابل چنین جنگ چند وجهی بسیار پیچیده عمل کنند که اینها همه به توانمندی ویژه نیاز دارند.

بروجردی با بیان این‌که بسیاری از اقدامات وزارت اطلاعات در خنثی‌سازی توطئه‌های طراحی شده دشمن قابل اعلام نیست، گفت: ده‌ها حادثه قبل از اتفاق خنثی شده اما به دلایلی قابل اعلام نیست لذا در این مدت وزارت اطلاعات قوی عمل کرده و موفق شده عملکرد قدرتمندی در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن داشته باشد.

دومین روز بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در دفاع از برنامه‌های خود برای این وزاتخانه با بیان اینکه تولید اطلاعات و مشارکت در تأمین امنیت ملی دو وظیفه ذاتی وزارت اطلاعات به حساب می‌آید، اظهار کرد: مطابق برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خود را در وزارت اطلاعات از جمله مشارکت در تأمین اشراف اطلاعاتی و طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تأمین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهادها و کمک به هوشمند سازی دولت الکترونیک ادامه خواهم داد.

بخوانید: سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند / شکست غالب برنامه‌های دشمنان در دوره اخیر

موافقت کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی

پس از خطیب، نوبت به بررسی برنامه‌های عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی رسید. در همین راستا فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز، نظر کمیسیون اقتصادی درباره وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با همتی خبر داد.

دومین روز بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گفتند؟

صمصامی: همتی از متهمین چای دبش است

حسین صمصامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس اظهار کرد: آزموده را آزمودن خطاست؛ مقام معظم رهبری معیارهایی برای انتخاب وزرای پیشنهادی بیان کردند که کارآمدی از مهم‌ترین آنها است منتها بررسی عالمانه و دقیق عملکرد آقای همتی در زمان تصدی ریاست بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که او نمره قابل قبولی نگرفته و ناکارآمدی‌اش باعث بحران‌های متعدد و جدی در جامعه شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع بانک تات و بانک آینده اظهار کرد: اقدامات نامتعارف را در این زمینه شاهد بودیم که عمده چالش‌ها به خاطر سهامداران کلان و بنگاهداری و مال‌سازی بود که قرار بود رئیس بخش بانک مرکزی با آنها برخورد کند اما کار به سمت دیگری شد یعنی بانک تات در بانک آینده ادغام شد و عملاً شرایط مخربی را به وجود آورد که شاهد استقراض گسترده از بانک آینده بودیم.

وی افزایش نقدینگی را از دیگر عملکردهای همتی در دوران ریاست بانک مرکزی برشمرد و مدعی شد: آقای همتی در پرونده چای دبش ترک فعل کرده و متهم است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع شوک افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: آقای همتی افزایش نرخ بنزین را برای تأمین کسری بودجه به قیمت لیتری ۵,۰۰۰ تومان مطرح کرد و در بهار ۱۴۰۰ اعتراف کرد که اجرای سیاست افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد شوک در بازار ارز شده است.

حسینی: همتی تخصص لازم در وزارت اقتصاد را دارد

سید شمس‌الدین حسینی نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: همتی مدارج علمی خود را در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران طی کرد که این مورد برای ما خیلی ارزشمند است و اعتقاد داریم چنین کسی به اقتصاد ایران آگاه‌تر است. سابقه اجرایی ایشان به عنوان رئیس بیمه و رئیس کل بانک مرکزی نیز بسیار قابل اهمیت است. ایشان ۱۹ ماه در جبهه نیز حضور داشتند.

حسینی خاطرنشان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های ذیل آن نیاز به مدیری با تجربه دارد. اگر قوانین کشور ما درست بود چه نیازی به اختیار ویژه داشتیم؟ بانک آینده به غلط تشکیل شد. آقای همتی تعهد داد که از ابزارهای پولی و بانکی استفاده کند و اهداف برنامه توسعه را دنبال کند. موضوع ترک فعل برای آقای صالح آبادی نیز مطرح شده است. نمی‌گویم که آقای همتی بهترین عملکرد را داشته است. ایشان ۱۰ روز سفر چین بود و در شرایطی بحرانی به بانک مرکزی آمد.

زنگنه: همتی اعتقادی به نظام بندی نظام بانکی ندارند

محسن زنگنه در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی در صحن مجلس اظهار کرد: تورم در سال ۹۶، ۹ درصد در سال ۹۷ حدود ۲۰ درصد بود و آقای همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی در اردیبهشت ۱۴۰۰، تورم را با رقم ۴۶ درصد تحویل نفر بعدی دادند؛ این در حالیست که بر اساس قانون برنامه هفتم مسئولیت تورم بر عهده رئیس کل بانک مرکزی است.

وی افزود: در خصوص نقدینگی من از عزیزان اقتصادی تعجب می‌کنم چرا که مسئله ما بر سر میزان نقدینگی نیست بلکه بر سر نرخ رشد نقدینگی است آقای همتی بانک مرکزی را با نرخ رشد ۲۰ درصد نقدینگی تحویل گرفتند و با ۴۰ درصد نقدینگی تحویل دادند؛ یکی از دلایل این اتفاق نیز بی‌انضباطی بانک‌ها بوده است. آقای همتی اصولاً اعتقادی به انضباط بخشی نظام مالی ندارند؛ ایشان در سال ۹۹ بانک ملی را با ۷ هزار و ۴۴۵ میلیارد زیان انباشته تحویل می‌گیرند و دو سال بعد همین بانک را با ۱۶ میلیارد و ۹۴۳ میلیارد زیان انباشته تحویل می‌دهند.

زنگنه گفت: دوستان مطرح می‌کنند که دومین عامل حجم نقدینگی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است؛ من از آقای همتی پرسیدم که آیا شما با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف هستید می‌گویند بله این در حالیست که ایشان در یک هفته در زمانی که شهید رئیسی خواست این ارز را حذف کند سه مرتبه در مخالفت با این تصمیم رئیسی مصاحبه رسانه‌ای کردند. آقای همتی اصولاً اعتقادی به حفظ ارزش پول ملی ندارد؛ او در یادداشتی در ۱۸ آذر ۱۴۰۲ نوشته است که با توجه به تورمی که داریم باید قیمت ارز افزایش پیدا کند. ما دو تفکر داریم که یکی تفکر افراطی در تثبیت قیمت ارز است و دیگری تفکری است که معتقد است باید قیمت ارز با نرخ تورم افزایش پیدا کند و آقای همتی به این تفکر معتقد است.

موسوی: «همتی» می‌تواند تحول عمیقی در ساختار اقتصادی کشور ایجاد کند

سید فرید موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی در صحن مجلس اظهار کرد: آقای همتی از سرمایه‌های اقتصادی و مدیریتی کشور است.

موسوی با بیان این‌که وزیر پیشنهادی اقتصاد با داشتن دانش نظری و تجربه عملی منشأ خدمات ارزنده برای کشور بوده است، تصریح کرد: ایشان در واحد مرکزی خبر مسئول مستقیم پوشش تمامی عملیات‌ها و ثبت آثار ارزشمند دفاع مقدس بوده و از دوران جنگ در خدمت نظام بوده است بعد وارد حوزه اقتصادی می‌شود که اوج مسئولیتش در بانک مرکزی بود.

وی با اشاره به عملکرد همتی در بانک مرکزی اظهار کرد: فراموش نکنیم که آقای همتی در چه بازه زمانی مسئولیت سخت‌ترین و حساس‌ترین پست اقتصادی کشور را داشت آن زمان کشور شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را تجربه می‌کرد و کرونا هم مشکلاتی را برای اقتصاد به وجود آورده بود؛ منتقدانی که از نقدینگی و تورم در زمان ریاست بانک مرکزی همتی صحبت می‌کنند انگار نقش تحریم‌ها و کرونا را نمی‌بینند و فراموش کرده‌اند که در آن بازه زمانی قیمت نفت چقدر کم شده بود. همچنین رئیس جمهور کشور متخاصم متعهد شده بود که فروش نفت ما را به یک بشکه برساند در همین زمان همتی تمامی تلاش خود را برای حفظ وضعیت اقتصادی کشور کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همتی برای حوزه مأموریتی خود در وزارت اقتصاد برنامه جامع و مدونی دارد، تصریح کرد: امروز فرصتی برای بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و تجربیات یک اقتصاددان، مدیر کارآزموده و دیپلمات است رأی اعتماد به همتی زمینه را برای تحول عمیق در ساختار اقتصادی کشور فراهم کرده و نویدبخش دورانی از رشد، توسعه و رفاه است.

محمدبیگی: «همتی» در موضوع فسادستیزی مشکل دارد

فاطمه محمدبیگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی در صحن مجلس اظهار کرد: از آقای رئیس جمهوری به دلیل تشکیل کابینه وفاق ملی تشکر می‌کنم اما درباره آقای همتی معتقدم که ایشان در سال ۹۵ یکی از اهداف‌شان را مبارزه با نجومی بگیران معرفی کردند اما وقتی در سمت خود نشستند، مدیران نجومی بگیر ابقاء شدند و خبری از برخورد با مفسدین عملاً نبود و این نشان می‌دهد که ایشان در موضوع فساد ستیزی مشکل دارد و این می‌تواند خودش یک خطر برای وزارت اقتصاد باشد.

وی افزود: همچنین توقف انتشار عمومی آمار عملکرد صنعت بیمه و منع معاونان و مدیران از پاسخگویی به خبرنگار بخشی از عدم شفافیت ایشان است؛ همان‌طوری که بعدها در راستای عدم شفافیت آمار و ارقام در بانک مرکزی توسط ایشان صورت گرفت. همچنین دستور عدم انتشار آمار نرخ تورم از آذر ماه سال ۱۳۹۷ به این عدم شفافیت اضافه می‌کند.

دومین روز بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

در ادامه این جلسه عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دفاع از برنامه‌های خود برای این وزاتخانه، ضمن تاکید بر اینکه همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حکمرانی درست، کمک نمایندگان و تعامل با مردم و خارج به کار خواهم گرفت، افزود: بایستی با تمام قوا برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی قدم برداشت. اصلاح رویه‌های حکمرانی اقتصادی و ارائه روش نو را در اقتصاد عرضه کرده‌ام. رشد اقتصادی بالا، بیکاری پایین و توزیع مناسب درآمدها برای کاهش فقر را دنبال خواهم کرد.

بخوانید: مشکلات اقتصادی ریشه‌دار به نقاط بحرانی نزدیک شده است / نیاز امروز کشور به همت همگانی است

موافقت کمیسیون امنیت ملی با وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه

آخرین وزیری که در نوبت صبح امروز مورد بررسی قرار گرفت، وزیر پیشنهادی امور خارجه بود. ابراهیم رضایی نظر کمیسیون امنیت ملی درباره عباس عراقچی را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه خبر داد.

دومین روز بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امورخارجه چه گفتند؟

احمدی سنگر: آقای عراقچی چرا به ظرفیت داخل ایمان نداشتید؟

محمدرضا احمدی سنگر در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: سالروز ورود آزادگان به سرزمین خود را تبریک عرض می‌کنم. در خصوص وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه اعتقاد ما بر این است که ایشان باید سوابق درخشان و اقتدار و صلابت لازم را داشته باشد.

وی عنوان کرد: وقتی آقای عراقچی سرپرست تیم مذاکره کننده با کشورهای غربی بودن بسیاری از موارد را رعایت نکردند. ما زیان سیاست بلد نبودیم اما شما بلد بود. در متن برجام دقت لازم نداشتید. نمایندگان عزیز ما برای دفاع از ملت سوگند یاد کردیم که با هیچکس تعارف نکنیم و در تأیید و رد فردی باید این نکات را رعایت کنیم.

احمدی گفت: نمی‌خواهم از ولایت هزینه کنیم اما ما تابع ولایت هستیم. مگر شروط رهبری سال ۹۴ اعلام نشد. گرفتن تضمینات بازم برای تحریم‌ها بود. چرا به ظرفیت داخل ایمان نداشتید؟ هشت سال دفاع مقدس همین جوانان جنگیدند و موفق شدند.

آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی برای ۱۵ کشور همسایه و همسو دارد

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: وزیر سیاست گذار نیست بلکه مجری است. آقای عراقچی که تا به حال وزیر هم نبوده است. آقای عراقچی در هشت سال دفاع مقدس پاسدار رسمی بوده است. وی به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها و ایجاد تعامل میان دولت و میدان است.

وی ادامه داد: تقویت تعامل با چین و روسیه از دیگر برنامه‌های ایشان است. حمایت با تمام توان از محور مقاومت در برنامه‌های آقای عراقچی خواهد بود. مقابله جدی با سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی نیز از این برنامه‌ها خواهد بود. مدیریت تخاصم را از آقای عراقچی شنیدیم و امیدواریم تبدیل به جریانی به نفع جمهوری اسلامی شود. به آقای جهانگیری گفتم ای کاش وقت و تلاش خود را به جای پنج به اضافه یک برای همسایگان می‌گذاشتید.

صباغیان: چرا قرارداد یکطرفه برجام را امضا کردید؟

محمدرضا صباغیان در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: بنده دولت چهاردهم را قبول دارم و از اکثر وزرا حمایت کردم. مخالفتم با آقای عراقچی از این بابت است که چطور شما به عنوان فردی کارکشته و صاحب تجربه در کنار آقای ظریف با همین ویژگی‌ها قرارداد برجام را امضا کردید که نتیجه‌اش به اینجا کشیده شده است.

وی افزود: شما قراردادی امضا کردید و بعد تمام تعهدات را اجرا کردید اما طرف مقابل اجرا نکرد. اینکه بگوییم ترامپ خارج شد قابل دفاع نیست چون شما با دشمنی روبه‌رو بودید که تجربه بدعهدی او را داشتید. پس باید شرایط را در نظر می‌گرفتید لذا مشخصاً سوالم این است که چطور قراردادی امضا و اجرا شده که ما تعهداتمان را عمل کردیم اما طرف مقابل پایبند تعهداتش نبود.

ثابتی: آقای عراقچی خروجی برجام چیست؟

امیرحسین ثابتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار کرد: اول از برخی از دوستان گله دارم که برای رأی آوردن برخی از وزرا از جمله آقای عراقچی این روزها بازی خطرناکی را شروع کردند می‌گویند رأی دهید مگر نمی‌دانید یک نفر گفته است که آقای عراقچی باید وزیر شود.

وی ادامه داد: این چه بازی خطرناکی است که عده‌ای شروع کرده‌اند و متوجه عواقب آن نیستند خود آقا فرمودند مجلس مستقل است و باید مستقل عمل کند. نماینده‌ها باید به وظیفه و تشخیص خودشان عمل کنند.

نماینده مردم تهران افزود: در مذاکرات کنگره و سنا ابزار چانه‌زنی تیم مقابل بود اگر ما این کار را انجام دهیم آنها نمی‌گذارند و شما از الان می‌خواهید مجلس را خلع سلاح کنید آیا این مجلسی بود که امام گفت در رأس امور است. برای اینکه یک نفر رأی بیاورد همه چیز را به پای او فدا می‌کنید.

ثابتی اظهار کرد: بحث ما منافع ملی است هر کدام از شما که یک بار وقت گذاشته باشید و متن توافق پرضرر برجام را خوانده باشید امکان ندارد با آن موافقت بکنید و امکان ندارد نسبت به عوامل آن بتوانید حالتی داشته باشید که مجدد رأی اعتماد دهید. ما برای سال‌ها در برجام ضرر کرده‌ایم. چه بلایی بر سر رآکتور اراک آمد سال‌ها تلاش دانشمندان ما چه شد و این‌ها بیایند دوباره وزیر شوند اشکالی ندارد اما بعد از آن در روی مردم نگاه کنید و فراموش نکنید.

دومین روز بررسی صلاحیت وزیران ‌پیشنهادی دولت/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

پس از این اظهارات، نوبت به عراقچی رسید تا با حضور در پشت تریبون از برنامه‌های خود دفاع کند اما به دلیل اتمام وقت نوبت صبح، سخنرانی وی به نوبت عصر واگذار شد.

در آغاز جلسه عصر مجلس، عباس عراقچی وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه سیاست خارجی در دفاع از برنامه‌های خود برای این وزاتخانه، دولت چهاردهم را «فراگیر، فعال و اثرگذار» خواند و گفت در صورت کسب رای اعتماد از مجلس و در مقام وزیر امور خارجه سه ماموریت اصلی شامل «تامین منافع ملی، و حفظ و افزایش ثروت ملی»، «تحکیم امنیت ملی و ارتقاء قدرت» و «حفظ و تقویت عزت و منزلت» را دنبال خواهد کرد.

کد خبر 782186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    عباس عراقچی و ناصر همتی و ظفرقندی معیارها وشاخص هایی را که رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا به مجلس اعلام کرده ودستور داده اند را ندارند و مجلس اجازه تایید صلاحیت این افراد را ندارد. مجلس رفیق بازی وزدو بند را تعطیل کند ، مجلس باید فرامین ولی فقیه و ۸۵ میلیون ایرانی را برای انتخاب کابینه ملکه ذهنش کند نه دیکته احزاب و ۱۶ میلیون حداقلی. ضمنا مجلس در گذشته پرونده خوبی در انتخاب وزیران ندارد. مجلس رکن قانون گذار کشور است و باید قانونی و کارشناسی وفنی وزیر انتخاب کند .