معضل ترافیک ناشی از قطعی برق چراغ‌های راهنمایی شهر اصفهان رفع می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: معضل ترافیک ناشی از قطعی برق چراغ‌های راهنمایی با تدابیر و راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت به یاری خدا رفع می‌شود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهروندان اصفهانی در دو هفته اخیر با مسئله قطعی برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و ترافیک شدید ناشی از آن در معابر شهر روبه‌رو بودند.

وی افزود: در این راستا روز گذشته _شنبه بیست‌وهفتم مرداد_ جلسه‌ای با حضور نماینده شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، پلیس راهور و بخش‌های مربوطه در شهرداری اصفهان تشکیل شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در این جلسه نماینده شرکت توزیع برق بیان داشت که این مشکل به دلیل افزایش بی‌سابقه گرمای هوا و کاهش تولید نیروگاه‌های آبی رخ داد و به‌صورت اتوماتیک بخشی از معابر قطعی برق داشت که قابل برنامه‌ریزی نبود.

حق‌شناس گفت: مقرر شد با تجهیز شرکت توزیع برق شهرستان، زمان قطعی برق حدود نیم ساعت قبل از آن به اطلاع پلیس راهور برسد، همچنین نقشه‌هایی از تقاطع‌هایی که با قطعی برق مواجه است، تهیه شد تا پلیس راهور در زمان قطعی برق اکیپ‌های پلیس راهور را در آن تقاطع‌ها مستقر کند که این راهکار کوتاه مدت تا پایان تابستان امسال است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اقدامات بلندمدتی از جمله نصب باتری‌ها و تأمین کننده‌های برق خورشیدی نیز برای تأمین برق چراغ‌های راهنمایی در سال آینده پیش‌بینی شده است که مقرر شد به‌صورت آزمایشی در چراغ راهنمایی یکی از تقاطع‌های شهر نصب شود.

حق‌شناس ادامه داد: دو فیلدره کردن یکی از تقاطع‌ها، استفاده از ساختمان‌های دارای ژنراتور، تولید و تجهیزات برق اضطراری در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد مجموع این راهکارها برای سال آینده پیش‌بینی شود، زیرا تابستان رو به اتمام است و با خنک شدن تدریجی هوا قطعی برق در معابر کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هزینه تجهیز هر تقاطع به برق اضطراری یا ups بالغ بر ۸۰ میلیون تومان است، گفت: از ۱۱۰ تقاطع با شرایط بحرانی تاکنون ۳۹ تقاطع به یو پی اس و برق اضطراری تبدیل شده و ۴۰ تقاطع دیگر در حال تکمیل است.

کد خبر 781997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.