حل مشکلات شهری نیازمند تلاش مشترک همه مسئولان است/ شهرداری میراث‌دار بدعهدی‌ها است

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: حل مشکلات شهری یک فرایند طولانی و مستمر بوده که نیازمند تلاش و همکاری همه‌جانبه ادارات و دستگاه‌های خدماتی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سالار علی ویسی امروز _شنبه بیست‌وهفتم مرداد_ در جلسه کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج که در راستای رسیدگی به مشکلات اهالی و ساکنان شهرک وحدت و دیگر تعاونی‌ها بود، اظهار کرد: نه‌تنها در بخش تعاونی‌ها و مسکن مهر، بلکه در محلات کم‌برخوردار نیز مشکلات واگذاری به شهرداری از جانب راه و شهرسازی، تعاونی‌ها و اوقاف حل نشده است و در بسیاری از موارد با پاسخ ندادن و هدایت مشکلات به سوی شهرداری روبه‌رو هستیم و سایر ادارات از تعهدات خود شانه خالی کرده و همین امر موجب سال‌ها سرگردانی ساکنان می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری میراث‌دار بد عهدی‌ها است، افزود: حل مشکلات شهری یک فرایند طولانی و مستمر بوده که نیازمند تلاش و همکاری همه جانبه ادارات و دستگاه‌های خدماتی است.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به سه ضلعی راه و شهرسازی، تعاونی‌ها و شهرداری؛ تنها راه حل برون رفت از این انفعال را تعامل دانست و گفت: تعاونی‌ها یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات در ارائه خدمات به شهروندان هستند.

علی‌ویسی خاطرنشان کرد: همکاری نکردن و اجرا نشدن مفاد قانونی توسط تعاونی‌ها، تعهد نداشتن به خریداران زمین و اجرایی نکردن زیرساخت‌های لازم حین واگذاری، اجرا نکردن ماده ۱۰۱ و دیگر مسائل فنی شهرسازی بر ضرورت بازنگری در تعامل شهرداری با تعاونی‌های مسکن می‌افزاید.

وی با اشاره به نارسایی‌های موجود در حوزه شهری ادامه داد: این نارسایی‌ها نه‌تنها موجب بروز مشکلات در زندگی روزمره شهروندان می‌شود، بلکه مانع از هرگونه پیشرفت و توسعه در شهر نیز خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج با توجه به اهمیت موضوع و به‌منظور تسریع در روند رسیدگی به مشکلات، خواستار تشکیل جلسه پیش از پایان یافتن فصل عمرانی با حضور معاون استاندار، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، شهرداری، مسئولان تعاونی، ساکنان و شورای شهر شد.

کد خبر 781838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.