اجرای طرح«سلام» برای مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت بحران

استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح «سلام» برای مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت بحران گفت: این موضوع جزو مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای صنعتی و تولیدی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی امروز_ شنبه بیست و ششم مرداد- در آئین آغاز آموزش‌های طرح «سلام» مدیریت بحران در زنجان اظهار کرد: در حوزه مدیریت بحران اتفاقات خوبی افتاد و اعتبارات مناسبی نیز در این زمینه گرفتیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث ساختمان مدیریت بحران استان افزود: این پروژه سال‌ها معطل مانده بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان حکمرانی سازماندهی مدیریت به شیوه توزیع یافته است، اظهار داشت: با توزیع مدیریت زمینه بهره‌گیری هر چه بیشتر از بخش خصوصی نیز فراهم می‌شود.

افشارچی با اشاره به اجرای طرح «سلام» برای مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت بحران یادآور شد: این موضوع جزو مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای صنعتی و تولیدی نیز به شمار می‌رود.

عباس بابایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در ادامه گفت: اهداف و مأموریت قرارگاه سلام در مدیریت بحران شناسایی و بهره‌م ندی از ظرفیت عظیم بخش خصوصی در کنار ظرفیت مردمی و مشارکت آنان در حل مسائل و چالش‌های ملی و محلی است.

ادامه داد: این رویکرد یکی از مؤلفه‌های قدرت‌سازی و تحقق حکمرانی شایسته در دنیا و در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بابایی گفت: در این راستا حاکمیت مردم و بخش خصوصی باید به طور نظاممند و منسجم در کنار هم و به طور هم‌افزا نقش‌آفرینی کنند تا حکمرانی خوب بحران محقق شود و تضمین تداوم تولید و خدمات در بخش‌های خصوصی کشور را شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: به این منظور برای ورود بخش خصوصی به عرصه مدیریت بحران کشور از طریق شناسایی، سازماندهی و به‌کارگیری ظرفیت‌های آن در مدیریت بحران سوانح طبیعی و صنعتی بزرگ مقیاس، قرارگاه «سلام» به استناد ماده ۱۵ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

بابایی اضافه کرد: این قرارگاه از تابستان سال گذشته با تکیه بر مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها در مدیریت بحران‌ها در بستر سازمان مدیریت بحران کشور با راهبری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ملی استانی و شهرستانی کار خود را آغاز کرد.

وی هدف از اجرای طرح «سلام» را افزایش آمادگی و ایمنی در بخش خصوصی و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود برای رویارویی با سوانح طبیعی و صنعتی بزرگ مقیاس در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی برشمرد.

کد خبر 781793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.