مرز تمرچین یکی از امن‌ترین مرزها برای تردد زائران اربعین است

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مرز تمرچین یکی از امن‌ترین مرزها برای تردد زائران اربعین است، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امنیت پایدار امروز آذربایجان‌غربی را مدیون ایثار و جانفشانی رزمندگان و نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _شنبه بیست‌وهفتم مرداد_ در دیدار با جمعی از آزادگان سرافراز نیروهای مسلح استان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: بسیاری از آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، در سخت‌ترین شرایط و بدون رعایت مفاد کنوانسیون ژنو و اطلاع داشتن خانواده‌ها از وضعیت آنها، در اسارت رژیم بعث عراق بودند و در این شرایط سخت در حراست از دین و عظمت اسلام، انقلاب و آرمان‌های ایران اسلامی تا پای جان ایستادند.

وی همچنین با قدردانی از تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای میزبانی شایسته از زائران اربعین در آذربایجان‌غربی افزود: سال‌جاری، سومین سال میزبانی از زائران اربعین حسینی از سراسر کشور و از کشورهای قفقاز، آذربایجان، ترکیه، گرجستان و روسیه در استان است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش مرز تمرچین در ایجاد یک کریدور فرهنگی در منطقه نیز گفت: این کریدور یک پیوند فرهنگی بین قفقاز تا آذربایجان غربی و مرز تمرچین و اقلیم کردستان عراق تا بغداد و کربلا ایجاد کرده است.

معتمدیان با اشاره به نقش بازگشایی مرز تمرچین در افزایش انسجام و هم‌دلی در منطقه اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مرز تمرچین، حضور و برپایی مواکب توسط اقلیت‌های دینی و مذاهب مختلف جهت خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به برکات اقتصادی اربعین حسینی برای استان ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات از مرز تمرچین به اقلیم کردستان عراق داشتیم و اربعین حسینی تکمیل زیرساخت‌های منطقه و مسیرهای منتهی به این مرز و توسعه اقتصادی آذربایجان غربی را به ارمغان آورده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مرز تمرچین یکی از امن‌ترین مرزها برای تردد زائران اربعین است، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امنیت پایدار امروز آذربایجان غربی را مدیون ایثار و جان‌فشانی رزمندگان و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی هستیم.

کد خبر 781752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.