جوانان تیران و کرون از قافله هنرمندان ملی عقب نمانده‌اند

فرماندار تیران و کرون با اشاره به افتخارات ملی هنرمندان این شهرستان گفت: جوانان و نوجوانان تیران و کرون با وجود محدودیت امکانات از قافله هنرمندان ملی عقب نمانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا عصر امروز –پنجشنبه- بیست وپنجم مرداد- در نشست تجلیل از برگزیدگان مسابقات هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تیران در محل فرمانداری این شهرستان اظهارکرد: کسب رتبه‌های برتر استانی و ملی توسط کودکان، نوجوانان و جوانان این منطقه نشان از استعداد و توانمندی‌های نهفته در بین این قشر است.

وی افزود: جوانان و نوجوانان تیران و کرون با وجود محدودیت امکانات از قافله هنرمندان ملی عقب نمانده‌اند و قادر به کسب رتبه و همچنین ارائه آثار فرهنگی و هنری جذاب هستند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه محدودیت‌های آموزشی و امکاناتی مانع از رشد استعدادها نشده، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان همت خود را به کار گرفته و خانواده‌های آنان نیز همواره از این افراد حمایت کرده‌اند.

محمدی کیا ادامه داد: عدم ارائه رشته‌های هنری در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش این شهرستان یک چالش جدی است که مانع از ادامه تحصیل و یا رشد استعدادهای دانش آموزان در رشته‌های هنری شده اما آموزشگاه‌های خصوصی به این موضوع پرداخته‌اند و افراد از خدمات آن بهره مند هستند.

وی اضافه کرد: اختصاص رشته‌های هنری به هنرستان‌های این منطقه برای رشد استعدادهای جوانان و نوجوانان لازم است که این موضوع باید توسط آموزش و پرورش پیگیری شود که البته در حال حاضر رشته گرافیک و طراحی کامپیوتر برای دختران در بین رشته‌ها وجود دارد.

فرماندار تیران و کرون خاطرنشان کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرایط آموزش و رشد استعدادهای هنرمندان نوجوان و جوان را تسهیل کنند و به آنان برای ادامه کار مشاوره بدهند.

به گزارش ایمنا، نازنین دادخواه و علی اسماعیلی دو تن از هنرمندان جوان و نوجوان تیران و کرون توانسته‌اند در رقابت‌های دوسالانه هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کشور، موفق به کسب عنوان اول ملی بشوند.

اعضای این کانون در رشته‌های دیگر نیز در سطح استانی و در رشته‌های گروهی در سطح ملی حائز رتبه شده‌اند.

کد خبر 781451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.