اجرای فاز دوم پروژه انتقال گاز از دشتک زابل - نهبندان به سربیشه مصوب شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اجرای فاز دوم خط انتقال گاز از دشتک زابل - نهبندان به سمت سربیشه مصوب شد، گفت: پنج همت بودجه برای اجرای این خط نیاز است و همراهی دولت و مجلس را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مجید چگینی امروز _پنجشنبه بیست و پنجم مرداد _در آئین افتتاح خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان، اظهار کرد: طراحی فاز دوم خط انتقال گاز از دشتک زابل - نهبندان به سمت سربیشه انجام و اسناد مناقصه هم آماده شده است.

وی افزود: رینگ شرقی با اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان تکمیل شد و ادامه مسیر به سمت سربیشه باعث تقویت خواهد شد که از نظر پدافند غیرعامل هم خیلی مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این اتفاقات تحولی و پیشرفت که در کشور رخ می‌دهد مرهون مجاهدت و خون شهداست، بیان کرد: شهید جمهورمان تأکید داشت که به مناطق کم برخوردار توجه جدی شود که در همین راستا اجرای این طرح مهم در سومین سفر استانی ایشان مصوب و سال گذشته اجرایی شد.

وی گفت: رئیس‌جمهور شهیدمان شبانه‌روزی کار و عاشقانه به مردم خدمت کرد و رهبر معظم انقلاب هم توصیف‌های خیلی خوبی در تبیین شخصیت ایشان داشتند.

چگینی با تأکید بر اینکه اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم در وزارت نفت رقم خورد، اظهار داشت: در این دولت هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال پرفشار، ۵۳ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز روستایی و شهری اجرا و ۹۹۰ هزار انشعاب گاز هم نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۸۰۰ روستا در مناطق محروم و کم برخوردار در سه سال گذشته گازرسانی شده، بیان کرد: در این مدت گازرسانی به ۲۱ هزار صنعت، ۵۰ شهر و ۲۴ نیروگاه انجام شده است‌.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: کارهای بزرگی در زمینه بهینه‌سازی و ذخیره‌سازی انرژی در سه سال گذشته انجام شده که این اقدامات برگرفته از روحیه جهادی رئیس‌جمهور شهیدمان است.

وی افزود: در فصل سرد سال روزانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز را به شبکه تزریق می‌کنیم که باز هم کمبود گاز و ناترازی مواجه هستم که علت آن این است که بدمصرف و مُصرف هستیم.

چگینی ادامه داد: تنها راه مدیریت مصرف انرژی بهینه سازی است و از هر طرحی که کمک به بهینه سازی کند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، در مراسم افتتاح خط انتقال گاز دشتک به نهبندان با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار خراسان جنوبی، از مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تقدیر شد.

کد خبر 781382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.