خدمات‌رسانی پلیس راهور به ۱۲ هزار زائر اربعین در مرز باشماق

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۱۲ هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق تردد کرده‌اند گفت: تمهیدات ترافیکی لازم برای تسهیل در تردد زوار فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس راهور، رضا همتی‌زاده اظهار کرد: گشت خودرویی پلیس راهور به صورت شبانه‌روزی و به حالت آماده‌باش در میادین ورودی و خروجی شهر مریوان مستقر و در حال خدمات رسانی به زوار است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ واحد گشت خودرویی، موتوری و پاس پیاده در مسیر درون‌شهری مریوان به سمت مرز باشماق برای روان‌سازی ترافیک مسیر زوار فعال هستند و در روزهای آینده با پیش‌بینی‌های انجام شده با توجه به حجم زوار این تعداد افزایش خواهد یافت.

رئیس پلیس راهور کردستان ادامه داد: در راستای خدمات رسانی بهتر و شایسته به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شش قطعه پارکینگ با ظرفیت ۵ هزار خودرو در شهر مریوان اختصاص یافته و مورد پوشش ترافیکی پلیس راهور است.

سرهنگ همتی‌زاده با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های اختصاصی اربعین حسینی در شهر مریوان خالی است، اضافه کرد: پارکینگ‌های خصوصی سطح شهر مریوان نیز هنوز ظرفیت پارک خودروهای شخصی زوار را دارد و بیش از یک هکتار زمین در مرز باشماق این شهرستان برای پارک خودرو در نظر گرفته شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی خوبی از سوی کارشناسان پلیس راهور در شهر مریوان برای کاهش سوانح خودرویی در این ایام صورت گرفته و بیش از ۱۲۰ متر بنر آموزشی فرهنگ ترافیکی، تابلوی مسیریاب و بانک اطلاعاتی پارکینگ‌های اختصاصی در مسیر زوار در شهر مریوان چاپ و نصب شده است.

رئیس پلیس راهور کردستان از چاپ و توزیع ۵ هزار تراکت و نقشه مسیریاب با درج پیام‌های ترافیکی در این ایام خبر داد و گفت: سه موکب با پوشش ترافیکی و امنیتی در شهر مریوان فعالیت دارند و تا بعد از اربعین حسینی و بازگشت زوار فعالیت آنها ادامه خواهد داشت.

همتی‌زاده خاطرنشان کرد: پنج دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه مینی‌بوس از سوی ستاد اربعین شهرستان برای انتقال زوار در مبادی ورودی شهر مریوان مستقر و در حال ارائه خدمت به زائران هستند و هم‌اکنون تردد زائران در مسیر مرز باشماق به سهولت و به صورت روان در حال انجام است.

کد خبر 781345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.