اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز منطقه ۳ قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: در راستای توسعه فضای سبز، ۳۰ میلیارد تومان از بودجه کل منطقه به حوزه فضای سبز اختصاص یافت.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به سرانه فضای سبز در منطقه سه اظهار کرد: سرانه کل فضای سبز در منطقه سه شهر قم ۲۳ مترمربع است که از این مقدار ۱۵ مترمربع سرانه فضای سبز جنگلی و هفت مترمربع سرانه فضای سبز شهری است.

وی از وجود ۶۳ بوستان در منطقه ۳ خبر داد و افزود: با وجود چهار میلیون مترمربع سرانه فضای سبز در منطقه و بالا بودن این سرانه نسبت به جمعیت منطقه، ولی یکی از مشکلات جدی بحث فضای سبز محلی در منطقه است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ به حوزه فضای سبز خبر داد و تصریح کرد: اجرای لوله گذاری‌های تحت فشار آبیاری بوستان‌ها و باغچه‌ها، توسعه بوستان ولایت، تجهیز بوستان‌ها به وسایل تندرستی، استاندار سازی و مناسب سازی بوستان‌های سطح منطقه و ساماندهی ورودی بوستان‌ها از جمله اقداماتی ست که در حوزه فضای سبز منطقه سه انجام شده است.

روحانی وزیری خاطرنشان کرد: شهربازی سرزمین شادی واقع در بوستان فدک با مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم افتتاح شده و اقداماتی از جمله توزیع و روکش آسفالت، توسعه فضای سبز، ایجاد مسیر دسترسی و پارکینگ شهربازی، اجرای اقدامات ترافیکی و خدمات شهری در این بوستان انجام شده است.

به گزارش ایمنا، بوستان‌های بزرگ و فرا منطقه‌ای فدک، بنیادی، لاله، شقایق و ولایت را در این منطقه شهری قرار دارد.

کد خبر 781265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.