رگبار تابستانه، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد همچنان ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم رگبار تابستانه، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، ارتفاعات رشته کوه البرز، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب و غرب کرمان و جنوب شرق فارس، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و بعضی نقاط همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و یزد، در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق در بعضی نقاط دور از انتظار نیست و جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در مناطق گسترده‌تری از شمال غرب، بعضی نقاط از استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی، بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه و یکشنبه در شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و بعضی مناطق استان مرکزی، قم و شمال اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، بعضی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه علاوه بر جنوب سیستان و بلوچستان، بعضی مناطق هرمزگان و جنوب کرمان، در بعضی مناطق شمال غرب و سواحل خزر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد؛ همچنین طی پنج روز آینده در بعضی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، گاهی غرب و جنوب غرب، در بعضی ساعات ورزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا انتظار می‌رود.

کد خبر 781258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.