مواکب حسینی در گچساران آماده پذیرایی از زائران اربعین + فیلم

در این روزها که همه دل‌ها روانه مشایه شده است تا همپای قدم‌های جابر و سکینه به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بروند، خادمانی از کیلومترها دورتر از خاک عراق در مسیرهای منتهی به مرز به زائران حسینی خدمت می‌کنند، خادمانی همچون مردم گچساران که عشقشان به امام حسین(ع) زبانزد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، چند سالی است که با فرا رسیدن ماه محرم و صفر، عاشقان اباعبدالله‌الحسین خود را برای رسیدن به خاک عراق و بوسه بر ضریح معصومی (ع) آرمیده در خاک این کشور آماده می‌کنند.

پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی را می‌توان از جمله ابتکارات جالب و ویژه‌ای دانست که علاوه بر حفظ، پایداری و ترویج فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم، باعث ایجاد وحدت بین شیعیان و نااُمیدی شدن دشمنان از ایجاد نفاق و تفرقه شده است، با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، ابتکار پیاده‌روی اربعین با برپایی مواکب پذیرایی موجب شده است تا تحقق آرزوی زیارت اهل‌بیت (ع) آسان شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت خود و هم‌جواری با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و خوزستان محل عبور زائران اربعین حسینی است.

یکی از گذرگاه‌های اصلی زائران اربعین حسینی در کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران است، این شهرستان با توجه به قرار گرفتن در مسیر استان خوزستان و فاصله هر ساله پذیرای زائران اربعین حسینی از داخل و خارج از کشور است.

رضا قشقایی شهردار شهر گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از برپایی ۱۸ موکب در شهر گچساران جهت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی با همکاری نهادهای مختلف از جمله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خبر داد.

وی افزود: نیروهای خدماتی شهرداری گچساران نیز در مواکب دایر شده به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

قشقایی با بیان اینکه یک موکب از گچساران در کشور عراق دایر است، گفت: دو موکب در مرز شلمچه در حال راه‌اندازی است که شهرداری گچساران نظیر سایر نهادها وظیفه خود دانست که در احداث این مواکب همکاری و همراهی لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تعداد ۲۰ هزار بطری آب معدنی و بیش از ۵۰ هزار لیوان یک‌بار مصرف از طرف شهرداری گچساران به مواکب اهدا شده است و خدمات‌دهی به زائران حسینی تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

کد خبر 781176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.