ارتقای کیفیت آب آشامیدنی ۵۸ روستای کرخه با اجرای طرح جهاد آبرسانی

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به بهره‌مند شدن سه روستای کرخه از آب شرب گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی، آب آشامیدنی ۵۸ روستای کرخه از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، صابر علیدادی امروز _چهارشنبه بیست و چهارم مرداد_ در مراسم افتتاحیه طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان کرخه اظهار کرد: سه روستای بخش مرکزی شهرستان کرخه امروز از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند، این پروژه ظرف مدت یک ماه اجرایی شده است.

وی افزود: روند اجرایی طرح‌های ضربتی برای تأمین آب روستاها در دستور کار است و پروژه امروز نیز در راستای طرح جهاد آبرسانی و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سپاه حضرت ولی عصر (عج) وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اضافه کرد: خط انتقال برای تأمین آب شرب روستاهای حسین مشلوش، حسین علیه و سلمان داود شهرستان کرخه به طول ۴ کیلومتر اجرایی شده است که ۳ هزار نفر از اجرای این پروژه بهره‌مند شده‌اند.

علیدادی عنوان کرد: روند آبرسانی به روستاهای هدف در طرح جهاد آبرسانی با سرعت در حال اجرا است و اجرای این پروژه‌ها برای جلوگیری از تنش آبی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آبرسانی خماط در دستور کار است، گفت: اجرای این طرح آب آشامیدنی ۵۸ روستای کرخه را از نظر کمی و کیفی ارتقا می‌دهد و بخش زیادی از مشکلات مردم کرخه به ویژه منطقه آهودشت این شهرستان را برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به سرانه مصرف آب در خوزستان اظهار کرد: ۲۰۰ لیتر سرانه مصرف هر نفر در شبانه‌روز است اما در خوزستان از آب شرب برای مصارف کشاورزی، نخیلات و دام استفاده می‌شود که جا دارد از این نعمت گران بها برای مصارف غیر آب شرب پرهیز شود.

کد خبر 781112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.