بهترین تلسکوپ‌های ۲۰۲۴ برای رصد کهکشان‌ها

گشت‌وگذار در شب‌های تاریک و تماشای زیبایی‌های فضا و ستارگان تجربه‌ای فوق‌العاده است که برای بسیاری از ما جذابیت ویژه‌ای دارد،با پیشرفت تکنولوژی برای دید بهتر در آسمان شب به بهترین تلسکوپ‌های بازار نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تمام اخترشناسان اگر بخواهند منظره‌ای بی‌نظیر از آسمان شب از جمله ستارگان، سیارات، کهکشان‌ها و سحابی‌ها داشته باشند، به یکی از بهترین تلسکوپ‌ها نیاز دارند؛ تلسکوپ‌ها در طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف با سیستم‌های اپتیکی، اندازه‌های دیافراگم و فناوری‌های مختلف ارائه می‌شوند.

بهترین تلسکوپ‌های ۲۰۲۴ برای رصد کهکشان‌ها

Celestron NexStar 4SE یک انتخاب فوق‌العاده برای مبتدیان به لطف پایه کاملاً کامپیوتری آن است؛ فناوری SkyAlign Celestron تاریخ، زمان و مکان فعلی شما را برای یافتن خودکار اهداف مختلف در آسمان شب با فشار دادن یک دکمه شناسایی می‌کند و به افراد تازه‌وارد کمک می‌کند تا با رصد ستاره‌ها آشنا شوند.

این تلسکوپ از نظر طراحی بسیار مستحکم است که در وزن آن منعکس می‌شود؛ NexStar 4SE با وزن ۲۳ پوند (۱۰.۴ کیلوگرم) از سبک‌ترین در این لیست فاصله زیادی دارد، همچنین قابل‌حمل‌ترین نیست، زیرا سه پایه همراه آن به طور کامل جمع نمی‌شود.

نکته دیگری که در مورد این تلسکوپ باید به آن توجه کرد این است که چقدر تشنه انرژی است؛ باتری‌های 8xAA خیلی سریع از بین می‌روند، توصیه می‌کنیم به جای آن از یک منبع تغذیه خارجی استفاده کنید، به همین دلیل، NexStar 4SE شاید بهترین گزینه برای کسانی باشد که می‌خواهند از حیاط خلوت خود به ستارگان نگاه کنند نه اینکه در حال حرکت باشند.

این تلسکوپ دارای دیافراگم ۴ اینچی (۱۰۲ میلی‌متر) و فاصله کانونی ۱۳۲۵ میلی‌متر است که برای ارائه نمایی واضح از سیارات و سایر اجرام درخشان آسمان کافی است. نقطه ضعف این دستگاه میدان دید نسبتاً باریک تنها ۱.۲ درجه است و به این معنی است که برای جا دادن اجسام بزرگ‌تر در اعماق آسمان در منظره تلاش خواهید کرد، NexStar 4SE با یک چشمی Plossl 25 میلی‌متری عرضه می‌شود.

بهترین تلسکوپ‌های ۲۰۲۴ برای رصد کهکشان‌ها

Celestron Inspire 100AZ یک انتخاب عالی برای مبتدیان است. ویژگی‌های کاربرپسند و ساختار محکم آن، استفاده از آن را حتی برای افراد ناآشنا آسان می‌کند و در مقایسه با سایر گزینه‌های این راهنما، گزینه‌ای نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است.

دارای دیافراگم ۱۰۰ میلی متری برای جمع‌آوری مقدار قابل توجهی نور است که امکان رصد واضح اجرام آسمانی کم نور همچون سحابی‌ها و کهکشان‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، فاصله کانونی طولانی آن بزرگنمایی قابل توجهی را برای نماهای دقیق از سیارات و سایر اجرام نزدیک فراهم می‌کند.

بهترین تلسکوپ‌های ۲۰۲۴ برای رصد کهکشان‌ها

Celestron Astro Fi 130 یک تلسکوپ سطح پایه بسیار توانا با برچسب قیمت مقرون به صرفه است، این تلسکوپ خوش ساخت از یک بازتابنده نیوتنی و یک سه پایه آلومینیومی محکم، چشمی‌های ۱۰ میلی‌متری و ۲۵ میلی‌متری کلنر با بزرگنمایی ۶۵ و ۲۶ برابری و یک نقطه‌یاب قرمز تشکیل شده است.

اپتیک در Astro Fi 130 اجازه می‌دهد تا مناظر خوبی از ماه داشته باشید و بزرگنمایی کافی برای دیدن دهانه‌ها و شیارهای روی سطح ماه را ارائه می‌دهد.

زهره و مریخ نیز به راحتی قابل تشخیص هستند و حتی می‌شود نگاهی اجمالی به کهکشان آندرومدا داشت.

این تلسکوپ یک انتخاب عالی برای مبتدیان است، فناوری SkyAlign برای مشاهده نیازی به دانش قبلی از آسمان شب ندارد.

کد خبر 780993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    0 0
    کاش ماهم پولمون میرسید یه تلسکوپ نسبتا خوب بخریم