حضور ۱۵ هزار دانش‌آموز در اربعین حسینی / شرکت بیش از ۵۰۰۰ مدرسه در طرح «هر مدرسه یک موکب»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین از نمونه‌های بارز و اصلی ساحت تربیت عبادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، شرکت در کلاس درس تنها راه رشد و تعالی دانش‌آموزان نیست و باید برای رشد و تعالی دانش‌آموز فضاهای متنوعی را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره فعالیت‌های ستاد اربعین وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تشکیل ستاد اربعین در وزارت آموزش‌وپرورش یک اقدام مهم بود که برای دومین سال متوالی با دستور مقام عالی وزارت به منظور تسهیل و تسریع فرایند ساماندهی حضور دانش‌آموزان در پیاده‌روی عظیم اربعین، برنامه‌ریزی و برگزاری فعالیت‌های متنوع فرهنگی و معنوی انجام می‌شود.

وی افزود: این ستاد در سطح وزارتخانه و در تمام استان‌های سراسر کشور تشکیل شد و هدف اصلی آن ارائه خدمات تربیتی پشتیبانی، آموزشی بهتر، تسهیل و تسریع در اعزام‌های گروهی دانش‌آموزان به پیاده‌روی اربعین حسینی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی و توسط ستاد اربعین ابلاغ شده است، ادامه داد: اعزام گروهی دانش‌آموزان به پیاده‌روی اربعین، برپایی موکب در مرزهای شش‌گانه محوری پیاده‌روی و برپایی موکب در نجف اشرف، کربلای معلی و مسیر نجف تا کربلا، برگزاری دومین سوگواره عبرات دانش‌آموزی در هشت رشته فرهنگی هنری و اجتماع بزرگ دانش‌آموزان در کربلا بخشی از این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام پورثانی عنوان کرد: طرح هر مدرسه یک موکب، اجرای طرح هم‌سفر من (زیارت دانش‌آموزان به نیابت از یک شهید)، برنامه‌ریزی برای جاماندگان اربعین، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در موکب‌های ایران و عراق برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین نیز از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، اضافه کرد: ۶۳ موکب در مرز استان‌های شش‌گانه محوری و ۱۸ موکب دانش‌آموزی و فرهنگیان در کشور عراق برپا شده است، همچنین ۸۲۸ برنامه برای جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، قابل توجه است که ۵۸۵۱ مدرسه نیز در طرح هر مدرسه یک موکب شرکت کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش درباره اهمیت حضور و مشارکت دانش‌آموزان در پیاده‌روی اربعین حسینی و تأثیر تربیتی آن خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین از نمونه‌های بارز و اصلی ساحت تربیت عبادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌باشد، نگاه آموزش‌وپرورش به موضوع اربعین نگاهی تربیتی و فرهنگی است و اربعین حسینی به عنوان یک موقعیت عظیم و تأثیرگذار در امر تربیتی دانش‌آموزان است.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه اربعین حسینی یک مسیر برای رشد و تعالی دانش‌آموزان در سراسر کشور است، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، شرکت در کلاس درس تنها راه رشد و تعالی دانش‌آموزان نیست و باید برای رشد و تعالی دانش‌آموز فضاهای متنوعی را فراهم کنیم، در این راستا وزارت آموزش‌وپرورش در تلاش است تا با تسهیلگری حضور پرشور دانش‌آموزان را در این مسیر معنوی فراهم کند.

کد خبر 780973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.