«شهر زیرزمینی۳» نوش‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار نوش‌آباد گفت: با توجه به حوزه گردشگری مذهبی سیاحتی این شهر عملیات بازسازی سومین فاز از شهر زیر زمینی به طول ۷۰۰ متر در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، احمد شاه بالایی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم مرداد_ در آئین تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: کهن شهر تاریخی نوش‌آباد با قدمت بسیار در حوزه‌های آئینی و بافت تاریخی پیشگام است.

وی افزود: این منطقه با داشتن قدمتی دیرینه دارای آئین‌های عاشورایی و مذهبی ایرانی است که در کمتر جایی از کشور می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد؛ بنابراین همه ساله گردشگران زیادی را به این سمت و سو روانه می‌کند.

شهردار نوش‌آباد با اشاره به کشف شهر زیرزمینی در این منطقه تاکید کرد: فاز سوم این شهر زیرزمینی هم‌اکنون در حال کاوش است، این قسمت به طول ۷۰۰ متر و در مجموع دو قسمت کشف شده قبلی است.

شاه‌بالایی با بیان اینکه این منطقه به جهت گردشگرپذیر بودن توجه ویژه‌ای برای توسعه عمرانی نیاز دارد، تصریح کرد: شهرهای کوچک اعتبارات کمتری به خود اختصاص می‌دهند در حالی که درآمد مالی شهرداری‌ها کمتر از شهرهای بزرگ‌تر است و اعتباری که صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود به همان اندازه است.

وی اضافه کرد: با توجه به کمی اعتبارات، توسعه و عمران در شهرهای کوچک بسیار سخت است و نبوغ و ایده‌های خاصی را برای کسب درآمد پایدار می‌طلبد.

شهردار نوش‌آباد عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ پروژه عمرانی در این منطقه در حال اجرا است که شامل احداث پارک بانوان به مساحت ۱/۵ هکتار، پارک کودک با کاربری آموزشی تفریحی، ساختمان شورای شهر، احداث سالن کنفرانس و سوئیت شهرداری، و محوطه سازی میدان امام خامنه‌ای، میدان شهدای گمنام و زیرسازی آسفالت و روشنایی شهرک انصار است.

شاه‌بالایی از اجرای بزرگ‌ترین نهضت آسفالت در شهر نوش آباد خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات هدایت آب‌های سطحی و زیرسازی آسفالت به طول مجموع ادوار گذشته در این شهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی با اشاره به بحران آب در دشت نوش‌آباد گفت: عملیات لوله‌کشی و آبیاری قطره‌ای فضای سبز این شهر از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود که به اندازه همه ادوار گذشته در این خصوص توسعه انجام شده و با لوله کشی بالغ بر ۲۶ کیلومتر به اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و قطره‌ای کردن آبیاری فضای سبز منطقه ۳۰ درصد صرفه جویی آب صورت گرفته است.

کد خبر 780970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.