راهکارهای مشخص برای برون رفت از ابرچالش کمبود آب در سمنان ارائه شود

امام جمعه سمنان خواستار ارائه راهکارهای مشخص برای برون‌رفت از ابرچالش کمبود آب در استان شد و گفت: موضوع انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان در دولت‌های گذشته نیز به طور کامل مطالعه و مسیرهای ارزان‌قیمت آن نیز طراحی شد، اما متأسفانه شاهد هیچ اقدامی برای انجام آن نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم مرداد_ در دیدار با جمعی از مسئولان و اعضای شورای مشورتی دولت چهاردهم در استان سمنان، حمایت از رئیس‌جمهور جدید را در جایگاه ریاست‌جمهوری امری عرفی و عقلی دانست و گفت: طبیعتاً همگان باید از کسی که با رأی مردم انتخاب شده است و پس از تنفیذ و تحلیف به‌عنوان رئیس‌جمهور قانونی شناخته می‌شود حمایت کنند که البته این موضوع با توجه به تأکیدات چندباره رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از ایشان، اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر تبعیت همگان از منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از رئیس‌جمهور افزود: همه باید از ایشان حمایت کنند و اینکه مثلاً گفته شود چون با ترکیب کابینه پیشنهادی موافق نیستیم از این پس با ایشان همراهی نمی‌کنیم، جای تأمل دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با اشاره به تأکیدات چندباره رئیس‌جمهور در ایام انتخابات مبنی بر نبود سوگیری‌های سیاسی و جناحی در برنامه‌های ملی گفت: دغدغه‌های رئیس‌جمهور در بخش‌های مختلف، سلیقه و دیدگاه ایشان را نشان می‌دهد و از سوی دیگر او فردی پاکدست و بی‌حاشیه است که آرای مردم تبریز در ادوار گذشته مجلس، مؤید این موضوع است.

امام جمعه سمنان، همراهی با رئیس‌جمهور را به نفع ملت و کشور دانست و خاطرنشان کرد: بعد از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، شاهد طرح برخی انتقادات از سوی دو جریان سیاسی عمده کشور به رئیس‌جمهور بودیم، از این رو همه جریانات باید از افراط و تفریط دوری کنند.

مطیعی انتخاب اعضای کابینه را حق رئیس‌جمهور دانست و گفت: اینکه گفته شود چون فلان وزیر پیشنهادی از جناح ما نیست، مفید نیز نخواهد بود از منطق قوی برخوردار نیست.

وی با آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور و اعضای کابینه چهاردهم در حل مسائل کشور به‌ویژه در بخش اقتصاد اظهار کرد: آنچه امروز مورد انتظار مردم است، هدف‌گذاری تمام مسئولان در سطوح مختلف برای رفع مشکلات آنها است که اگر این هدف محقق شود، باید خوشحال باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری سخنان رئیس‌جمهور در خصوص پیگیری برنامه‌ها و سیاست‌های کلی نظام افزود: ما در ابتدا باید بر یک مسیر و نقشه راه اتفاق نظر داشته باشیم و در طول اجرای برنامه اگر رویکرد اصلاحی مدنظر داشتیم، آن را نیز دنبال کنیم.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات متعدد استان سمنان بویژه بحران آب گفت: مسائلی مانند کمبود منابع آب، جنبه استانی دارند چراکه نقاط مختلف استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

مطیعی، انسجام گروه‌ها و جریانات مختلف حول مسائل اساسی استان را امری عقلانی و ضروری دانست و گفت: مسائلی نظیر آب، جمعیت و راه‌ها مسائل راهبردی استان محسوب می‌شوند، از این رو همگان باید برای رفع این مشکلات متفق‌القول باشند.

وی با تاکید بر تدوین پیوست‌های فرهنگی به موازات طرح‌های انتقال جمعیت به استان افزود: امروز پایین بودن نرخ رشد جمعیت در استان، صاحبان صنعت و کسب‌وکار را آزار می‌دهد، از این رو باید این موضوعات را فارغ از مسائل محلی دنبال کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، عدالت‌محوری در توزیع منابع، اعتبارات و نیز نیروی انسانی را حائز اهمیت فراوان عنوان کرد و گفت: اگر کسی به صرف اینکه متعلق به فلان شهرستان استان است، تمام نیروهای خود را از زادگاه خود انتخاب کند به مردم استان ظلم کرده است و ظلم نیز از آنجا که زیان آن به همه وارد می‌شود، پایدار نخواهد ماند.

امام جمعه سمنان خواستار ارائه راهکارهای مشخص برای برون‌رفت از ابرچالش کمبود آب در استان شد و تصریح کرد: موضوع انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان یک‌بار در دوره آقای احمدی‌نژاد و یک‌بار در دوره آقای روحانی به طور کامل مطالعه و مسیرهای ارزان‌قیمت آن نیز طراحی شد، اما متأسفانه شاهد هیچ اقدامی برای اجرای این پروژه نیستیم.

مطیعی با تقدیر از نگاه استانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در برخی دوره‌ها شاهد نگاه‌های محلی و شهرستانی به مسائل اصلی استان بودیم که خوشبختانه در دوره جدید چنین رویکردی دیده نمی‌شود.

وی با رد «غیربومی ستیزی»، استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: چرا وقتی در سایر نقاط کشور از نیروهای توانمند استان سمنان استفاده می‌شود خودمان با یکدیگر برای استفاده از نیروهای توانمند بومی توافق نداریم و به دنبال طراحی مدلی برای استفاده از نیروهای بومی تمام شهرستان‌ها در سطح استان نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، درک دقیق‌تر نیروهای بومی از شرایط و نیازهای استان را وجه تمایز این افراد با افراد غیربومی دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که برخی مدیران غیربومی، از استان سمنان به عنوان سکوی پرش به رده‌های ملی استفاده کردند در حالی‌که این افراد حتی در سطح استان نیز عملکرد مطلوبی نداشتند.

امام جمعه سمنان رزومه‌سازی مدیران غیربومی را از آفت‌های مهم مدیریت در استان برشمرد و اظهار کرد: البته از آن‌سو نیز نباید به مصاف آن دسته از افراد غیربومی که از توان و مهارت ویژه‌ای در برخی حوزه‌ها برخوردار هستند برویم، زیرا می‌توانیم از ظرفیت آنها برای توسعه استان بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مقبولیت و سرمایه اجتماعی نظام به موازات مشروعیت الهی آن‌را مهم دانست و گفت: در موضوع مقبولیت نظام، هرکدام از ما باید از وظیفه و نقش خود به درستی آگاه باشیم و از توان و انگیزه خود در جهت تحقق این هدف مهم استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به وسعت و پراکندگی جمعیت در استان سمنان خاطرنشان کرد: از دولت و مجلس توقع داریم در تصویب و تخصیص بودجه، وسعت استان سمنان را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 780959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.