تخریب ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر امور اراضی استان قزوین از تخریب ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها خبر داد.

مهدی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تخریب ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس ۲۱ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین و ۵ بنا هم در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک تخریب شده است.

وی افزود: با تخریب این بناها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بیش از ۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قزوین آزادسازی شده و به چرخه تولید کشاورزی بازگشته است که ۵.۲ هکتار از این اراضی در مجاورت شهر اقبالیه (سلطان‌آباد) و مابقی هم در روستاهای ابراهیم‌آباد کوهپایه، قاضی‌کلایه و طیخور از توابع شهرستان آبیک قرار دارد.

مدیر امور اراضی استان قزوین ادامه داد: بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، اتاقک، محوطه‌سازی، دیوارکشی، سکو و کرسی‌چینی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری و راهداری تخریب شده‌اند.

رحمان‌دوست با اشاره به عزم نهاد متبوعش برای مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی عنوان کرد: این عملیات در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و آرای قطعیت یافته قضائی اجرا شده است.

کد خبر 780928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.