کشت کنجد در ۷۰ هکتار از اراضی شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز کشت دانه روغنی کنجد در ۷۰ هکتار از اراضی مستعد شهرستان دهلران خبر داد و گفت: محصول برداشت شده علاوه بر نیاز شیرینی‌پزی‌ها و نانوایی‌های سطح شهرستان، در کارگاه‌های روغن کشی و ارده سازی استان‌های مجاور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جلال یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام اظهار کرد: از ابتدای فصل کاشت تاکنون، ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت پوشش کشت دانه روغنی کنجد قرار گرفته است و انتظار می‌رود کشت این محصول افزایش پیدا کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری کشاورزان شهرستان دهلران بیش از ۳۰۰ تن محصول کنجد تولید و روانه بازار مصرف کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تصریح کرد: از مزایای کشت دانه روغنی کنجد، کوتاه بودن دوره تولید، کم آب بر بودن، ارتقای دانش تولید میان کشاورزان منطقه و درآمد اقتصادی مطلوب است.

یوسفی اضافه کرد: همین موضوع باعث شده است تا کشاورزان این شهرستان کنجد تابستانه را بعد از برداشت غلات به عنوان محصول دوم کشت کنند و در راستای حمایت از محصولات زراعی، توسعه کشت دانه روغنی کنجد در دستور کار این شهرستان است.

وی با بیان اینکه حمایت‌های لازم از کشاورزان شهرستان برای تولید محصول مناسب و باکیفیت انجام می‌شود، گفت: ارقام بذر کشت شده شکوفا و ناشکوفا است و برداشت آن از اواخر مهر تا اواسط آبان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران افزود: محصول برداشت شده علاوه بر نیاز شیرینی‌پزی‌ها و نانوایی‌های سطح شهرستان، در کارگاه‌های روغن کشی و ارده سازی استان‌های مجاور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 780895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.