درمان کبد چرب در طب سنتی / مصرف کدام مواد غذایی برای این بیماران ممنوع است؟

متخصص طب سنتی با اشاره به درمان کبد چرب در طب سنتی گفت: مصرف بعضی مواد غذایی مانند شکر، بستنی، کره، مربا، نوشیدنی‌های گازدار و قند برای افرادی که درگیر با بیماری کبد چرب هستند، ممنوع است.

سیاوش گلاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سبک زندگی نادرست و داشتن عادت‌های غذایی نامناسب خطر ابتلاء به بیماری کبد چرب را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: استفاده از عرق خارشتر، بید، شاه‌تره و کاسنی از جمله مواردی است که می‌تواند در درمان این بیماری مؤثر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کبد چرب و درمان آن باید از نوشیدن آب هنگام خوردن غذا به صورت جدی پرهیز کنند، افزود: استفاده از سیر می‌تواند در سم‌زدایی کبد مؤثر واقع شود و زردچوبه نیز برای درمان این بیماری به عنوان پاک‌سازی کننده کبد عمل می‌کند.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف ماهی، بذر کتان و گردو به افراد درگیر با بیماری کبد چرب توصیه می‌شود، تصریح کرد: افرادی که درگیر با این بیماری هستند یا قصد دارند که خطر ابتلاء به این بیماری را کاهش دهند، باید از مصرف فست‌فودها و مصرف بیش از اندازه گوشت به صورت جدی پرهیز و از روغن‌هایی مانند کنجد و زیتون برای پخت و پز استفاده کنند.

گلاری با اشاره به اینکه خیار و خرما با داشتن خواص پاک‌سازی کننده و دفع سموم بدن، از جمله خوراکی‌های مفید برای کبد چرب محسوب می‌شوند، ادامه داد: مصرف بعضی مواد غذایی مانند شکر، بستنی، کره، مربا، نوشیدنی‌های گازدار و قند برای افرادی که درگیر با این بیماری هستند، ممنوع است.

وی با تاکید بر لزوم محدود کردن مصرف سیب زمینی، گوشت قرمز و نان و برنج برای افراد درگیر با بیماری کبد چرب گفت: افراد می‌توانند به منظور کنترل این بیماری از لبو، توت خشک و انگور استفاده کنند و مصرف آب انگور یا انگور تازه می‌تواند تأثیر بسزایی در کنترل و درمان این بیماری داشته باشد.

متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: عناب با کاهش دادن آنزیم‌های کبد نقش مؤثری در درمان این بیماری دارد، همچنین افراد می‌توانند از بادام تلخ، طالبی و خربزه برای کنترل بیماری خود استفاده کنند؛ تأثیر مصرف خاکشیر برای پاک‌سازی خون و کبد بسیار قابل توجه است و ترکیب خاکشیر با آب پنیر، بارهنگ و خرفه، می‌تواند تأثیر بسزایی در کنترل بیماری داشته باشد.

کد خبر 780872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.