در نظریه جدید بیگ‌بنگ نیازی به توصیف ماده و انرژی تاریک نداریم

کارشناس فیزیک گفت: در لحظه بیگ‌بنگ دو کیهان به وجود آمده است، یکی کیهانی که می‌شناسیم و دیگری پادکیهانی که به وجود آمده که در آن زمان به عقب بر می‌گردد و به جای انبساط در آن انقباض کیهانی رخ می‌دهد و به همین دلیل دیگر نیازی به توصیف ماده و انرژی تاریک نداریم.

عرفان تمنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: می‌دانیم که در لحظه بیگ‌بنگ و بعد از آن در زمانی کوچک، تورم کیهانی شدیدی داشتیم که در آن لحظه سرعت حرکت اجسام از سرعت نور نیز بیشتر شده و بعد از تورم کیهانی انبساط کیهان ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: دانشمندان دنبال نظریه‌ای بودند که برای توضیح موضوع انبساط کیهانی به موارد و موجودات ناشناخته متکی نباشد و دنبال فرضیه‌هایی بودند که شناخته‌تر باشد.

کارشناس فیزیک ادامه داد: در نظریه جدید به این مورد اشاره می‌کند که احتمالاً در لحظه بیگ‌بنگ هم زمان با به وجود آمدن جهان یک پاد جهان نیز در کنار آن به وجود آمده است؛ خوبی این نظریه این است که نیازی به توصیف ماده و انرژی تاریک نداریم و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و با در نظر گرفتن پاد جهان تمام مشکلات نسبت به انبساط کیهان برطرف می‌شود.

در نظریه جدید بیگ‌بنگ نیازی به توصیف ماده و انرژی تاریک نداریم

تمنده گفت: پاد جهان قوانین فیزیکی خود را دارد که در آن زمان به عقب برمی‌گردد، بارها معکوس و شرایط فیزیکی در آن به صورت خاصی عمل می‌کند، اما همچنان از قوانین خود و به روش پاد جهان پیروی می‌کند.

وی اظهار کرد: در لحظه بیگ‌بنگ دو کیهان به وجود آمده است، یکی کیهانی که می‌شناسیم و دیگری پادکیهانی که به وجود آمده که در آن زمان به عقب بر می‌گردد و به جای انبساط در آن انقباض کیهانی رخ می‌دهد و به همین دلیل دیگر نیازی به توصیف ماده و انرژی تاریک نداریم.

کارشناس فیزیک افزود: تمام نظریه‌ها ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوند، این نظریه نیز از این مورد مستثنی نیست

کد خبر 780623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.