سهم ۳۹ درصدی سرنشینان خودروها از جان باختگان تصادفات برون شهری اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۳۹ درصد از مجموع جانباختگان تصادفات برون شهری از ابتدای سال تاکنون را سرنشینان خودروها به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: برابر تجزیه و تحلیل‌های انجام شده تصادفات راه‌های برون شهری استان، از اول سال تاکنون سرنشینان خودروها ۳۹ درصد از سهم جان باختگان را در تصادفات به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: یکی از قوانین راهنمایی و رانندگی که هنوز بسیاری از هموطنان عادت به رعایت آن نکرده‌اند، بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها است، بر اساس قانون بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان جلو و عقب خودرو الزامی و این در حالی است که هنوز بسیاری از رانندگان و سرنشینان به این موضوع اعتنایی ندارند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: برابر اعلام سازمان بهداشت جهانی در میان شاخص‌های توسعه ایمنی راه، رفتار کاربران قلب توسعه ایمنی راه به شمار می‌رود و استفاده از کمربند ایمنی مهم‌ترین رفتار محافظتی در رانندگی است، بر همین اساس، سازمان بهداشت جهانی در طبقه‌بندی عوامل خطر اصلی حمل و نقل جاده‌ای، بستن کمربند ایمنی را از عوامل اصلی مؤثر بر کاهش شدت سوانح رانندگی بر شمرده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید برخی افراد برای جریمه نشدن توسط پلیس کمربند ایمنی را ببندند، اما این را در نظر بگیرید که بستن کمربند تا حد زیادی شانس زنده ماندن افراد را در تصادفات بالا می‌برد، پس با عادت کردن به بستن کمربند ایمنی اطمینان خاطر و آرامش خود را در هنگام رانندگی افزایش دهیم.

کد خبر 780470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.