آنچه در پاریس بر کاروان ایران گذشت

کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال در رشته‌های مختلف و حضور در جایگاه بیست‌ویکم المپیک پاریس را به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید و کاروان تیم ملی ایران با کسب سه مدال طلا، شش مدال نقره و سه مدال برنز در جایگاه بیست و یکم جدول قرار گرفت.

تیراندازی؛ مدال آوری باشد برای بعد

در این دوره از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مبینا فلاح، هانیه رستمیان، شرمینه چهل‌امیرانی، فاطمه امینی و محمد بیرانوند نمایندگان ایران در بخش تیراندازی بودند که مبینا فلاح در دور مقدماتی با حضور در جایگاه ۲۸ در رشته تیراندازی با کمان به مرحله یک سی‌ودوم نهایی راه پیدا کرد و در این مرحله با شکست نگویت از ویتنام راهی یک شانزدهم نهایی شد هرچند در این گام از رقیب خود عقب ماند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت‌.

هانیه رستمیان نیز در تپانچه ۱۰ متر در دور مقدماتی از مسابقات حذف شد، اما در تپانچه ۲۵ متر با کسب رتبه ششم در بخش دقت و رتبه سوم در بخش سرعت به مرحله فینال راه پیدا کرد و در این مرحله با کسب رتبه ششم از گردونه بازی‌ها کنار رفت.
فاطمه امینی نیز در ۱۰ متر تفنگ بادی در دور مقدماتی در رتبه ۲۶ قرار گرفت و حذف شد.

شرمینه چهل امیرانی نیز با حضور در جایگاه یازدهم دور مقدماتی ۱۰ متر تفنگ بادی با المپیک پاریس وداع کرد.

محمد بیرانوند با کسب ۱۱۷ امتیاز در تیراندازی اهداف پروازی در جایگاه ۲۶ ایستاد و از گردونه بازی‌ها حذف شد.

آنچه در پاریس بر کاروان ایران گذشت

شمشیر بازی؛ حسرت بزرگ

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر نمایندگان ایران در بخش انفرادی و تیمی شمشیربازی اسلحه سابر در المپیک بودند که محمد فتوحی در مرحله یک سی‌ودوم نهایی برابر حریف مکزیکی خود با شکست مواجه شد و از گردونه بازی‌ها کنار رفت.

محمد رهبری نیز در مرحله یک شانزدهم نهایی مغلوب پاتریک از فرانسه شد و از این تورنمنت حذف شد.

علی پاکدامن که ابتدا در یک شانزدهم نهایی مقابل حریف ژاپنی خود پیروز شد در مرحله یک هشتم نهایی برابر کره با شکست روبه‌رو شد و با المپیک پاریس وداع کرد.

علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر شمشیربازان ایران در بخش تیمی بودند که در یک چهارم نهایی به پیروزی دست پیدا کردند و در نیمه نهایی با شکست ۴۵ بر ۴۳ مقابل مجارستان به دیدار رده‌بندی رسیدند، اما در این مرحله نیز با شکست ۴۵ بر ۲۵ بدون مدال این مسابقات را ترک کردند.

آنچه در پاریس بر کاروان ایران گذشت

قایقرانی؛ این رشته هنوز جای کار دارد

فاطمه مجلل، مهسا جاور و زینب نوروزی نمایندگان ایران در رشته قایقرانی رویینگ بودند که فاطمه مجلل ابتدا در دور مقدماتی با کسب رتبه چهارم به مرحله شانس مجدد رسید و در این گام با کسب رتبه اول راهی یک چهارم نهایی شد، اما در نهایت با شکست در یک چهارم از گردونه بازی‌ها کنار رفت.

مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دو نفره به مرحله شانس مجدد راه پیدا کردند و در این مرحله با کسب رتبه چهارم از میان شش تیم از رسیدن به مرحله بعد باز ماندند.

آنچه در پاریس بر کاروان ایران گذشت

سنگ‌نوردی، دوچرخه سواری، شنا، ژیمناستیک

مهدی الفتی در رشته ژیمناستیک و بخش پرش خرک نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که با کسب رکورد ۱۴‌.۵۸۳ به مرحله فینال راه پیدا کرد، اما در فینال با کسب رتبه هفتم از رسیدن به مدال باز ماند.

در رشته شنا سامیار عبدلی نماینده ایران بود که در دور مقدماتی شنای ۱۰۰ متر آزاد پس از کسب رتبه چهارم در گروه خود از گردونه بازی‌ها کنار رفت.
در رشته دوچرخه سواری علی لبیب در بخش جاده با کسب رتبه ۷۶ موفق به عبور از خط پایان شد، اما مدالی را به خانه نبرد.

در رشته سنگ‌نوردی رضا علیپور با ثبت رکورد ۵.۱۸۳ در دور اول و رکورد ۵.۰۶ در دور دوم به مرحله حذفی رسید. وی در یک چهارم نیز برابر حریف خود از قزاقستان پیروز شد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

علیپور در نیمه نهایی با شکست مواجه شد و به رده‌بندی رفت، اما در نهایت با حذف در این مرحله موفق به کسب مدال نشد.

آنچه در پاریس بر کاروان ایران گذشت

تنیس روی میز؛ برادران عالمیان بدون دستاورد

نیما عالمیان، نوشاد عالمیان و ندا شهسواری نمایندگان ایران در رشته تنیس روی میز در المپیک پاریس بودند.

نوشاد عالمیان در مرحله یک سی‌ودوم نهایی برابر حریف خود به پیروزی دست پیدا کرد و در یک شانزدهم نهایی با نتیجه چهار بر دو مغلوب حریف ژاپنی خود شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

ندا شهسواری و نیما عالمیان نیز در مرحله یک سی‌ودوم نهایی به ترتیب برابر رقبای فرانسوی و چینی خود شکست خوردند و بدون دستاورد ویژه‌ای پاریس را ترک کردند.

کشتی؛ مدال آوران

اگرچه کشتی فرنگی و آزاد ایران در المپیک پاریس نمایندگان بسیاری داشت و هر کدام از نمایندگان نیز شایستگی‌های بسیاری از خود ارائه دادند، اما از میان آن‌ها امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم رشته فرنگی به مدال برنز رسید. محمدهادی ساروی نیز در وزن ۹۷ کیلو گرم موفق به کسب اولین مدال طلای ایران در این دوره شد.

سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم فرنگی به مدال طلا دست پیدا کرد و علیرضا مهمدی در ۸۷ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرد.

حسن یزدانی و امیر حسین زارع نیز به ترتیب در وزن‌های ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کردند.

محمدعلی آذر پیرا نیز در وزن ۹۸ کیلو گرم موفق به کسب مدال برنز شد.

تکواندو؛ شگفتی آفرینان

ناهید کیانی، مبینا نعمت زاده، مهران برخورداری و آرین سلیمی نمایندگان ایران در رشته تکواندو بودند که ناهید کیانی در وزن خود به مدال نقره دست پیدا کرد.

مهران برخورداری نیز مدال نقره را به خود اختصاص داد و مبینا نعمت زاده نیز به مدال برنز رسید.
آرین سلیمی با درخشش در این دوره طلسم ۱۶ ساله را شکست و مدال طلای تکواندو المپیک را از آن خود کرد.

وزنه برداری؛ بدون دستاورد

مصطفی میرجوادی و علی داوودی نمایندگان ایران در المپیک پاریس بودند که میرجوادی با مهار ۳۷۲ کیلو گرم در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب به جایگاه پنجم رسید.

علی داوودی نیز در وزن فوق سنگین با مهار ۴۴۷ کیلو گرم به رتبه چهارم دست پیدا کرد.

آنچه در پاریس بر کاروان ایران گذشت

کد خبر 780395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.