زائران اربعین دستورالعمل‌های حمل دارو در عراق را بخوانند

فرماندار دشت‌آزادگان با اشاره به اینکه زائران اربعین ارز مورد نیاز خود را از محل معتبر تهیه کنند گفت: بعضی داروها در کشور عراق مجاز نیستند؛ بنابراین زائران به بنرهای نصب شده در پایانه دقت کنند و داروهای غیرمجاز با خود حمل نکنند.

رستم عیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمادگی کامل برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه اظهار کرد: توصیه می‌شود زائران، خودروها را در پارکینگ مستقر کنند، متأسفانه سال گذشته برخی زائران هر جایی می‌رسیدند خودروی خود را رها می‌کردند و می‌رفتند که با این کار ضریب امنیتی خودرو کاهش می‌یابد و تردد در مسیر کند می‌شود. در این شرایط مجبور هستیم با یدک کش خودرو را با پارکینگ منتقل کنیم.

وی افزود: با توجه به قوانین کشور عراق برخی داروها مثل استامینوفن کُدئین که در کشور ما مجاز هستند، در عراق مجاز نیستند بنابراین زائران به بنرهای نصب شده در پایانه دقت کنند و داروهای غیرمجاز با خود حمل نکنند زیرا در صورت همراه داشتن داروی غیرمجاز عراق با آنها برخورد قضائی می‌کند.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: همچنین خرید ارز را از جاهای معتبر و جاهای مجاز در پایانه ارز تهیه کنند و از دست فروشان اطراف خریداری نکنند تا ارز دریافتی قلابی نباشد.

عیدی‌پور تصریح کرد: زائران برای حضور در پایانه زمان زیارت را به آخر وقت موکول نکنند و از هم‌اکنون آماده خدمت‌رسانی هستیم، همچنین توصیه می‌شود افراد مسن تلاش کنند در ساعات اول صبح یا نزدیک غروب تردد کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

کد خبر 780339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.