تداوم موج گرمای شدید در ایتالیا و فرانسه

ایتالیا و فرانسه همچنان با دمایی بالا مواجه و در حال تجربه موج گرمایی شدید هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اروپا در حال حاضر با گرمای شدید دست‌وپنجه نرم می‌کند و بعضی از مناطق آن دمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند. در این میان انتظار می‌رود ایتالیا با گرم‌ترین آخر هفته خود در سال روبه‌رو شود و فرانسه هشدارهایی را به دلیل موج گرمای شدید در مناطق جنوبی کشور صادر کرده است. هواشناسان تغییرات آب‌وهوایی ناشی از فعالیت‌های انسانی را به‌عنوان محرک اصلی وقوع این دماهای شدید معرفی و بر نقش مصرف سوخت فسیلی در گرم شدن سیاره از سال ۱۸۵۰ تأکید کرده‌اند.

آنتی‌سیلکون (مرکز پرفشار) آفریقا نیز تأثیر چشمگیری بر این شرایط دارد که یک الگوی آب‌وهوایی با حرکت هوای نامنظم و مدور در جهت عقربه‌های ساعت به‌صورت از مرکز به بیرون و بالا به پایین است و به‌نحوی فزاینده به تغییرات آب‌وهوایی ارتباط دارد.

تداوم موج گرمای شدید در ایتالیا و فرانسه

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز به‌تازگی نسبت به تأثیر شدید افزایش دما بر جمعیت اروپا هشدار داده است. با توجه به اینکه اروپا قاره‌ای با تجربه بیشترین سرعت گرمایش است، تخمین زده می‌شود که سالانه ۱۷۵ هزار نفر در آن جان خود را بر اثر گرما از دست بدهند.

در فرانسه، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به‌صورت گروهی در حال معاینه آسیب‌پذیرترین افراد جامعه هستند و پرستاران در ۲۸ منطقه آسیب‌دیده مستقر شده‌اند تا افرادی را تحت نظر داشته باشند و به آن‌ها کمک کنند که در معرض خطر بیماری‌های ناشی از گرما قرار دارند. وظیفه آن‌ها رسیدگی به شرایط افراد گرمازده، همچنین یادآوری نوشیدن آب زیاد و توجه به پیامدهای سلامتی ناشی از کم‌آبی بدن به آن‌ها، همچنین اطلاع به پزشکان و خانواده‌های افراد آسیب‌دیده در صورت وخامت اوضاع است.

این اقدامات برای بسیاری از افراد که آگاهی چندانی از علائم مربوط به مشکلات ناشی از گرمای خود ندارند، یک راه نجات حیاتی محسوب می‌شود.

تداوم موج گرمای شدید در ایتالیا و فرانسه

ایتالیا نیز در حال تجربه روزهای گرم سختی است و گردشگران طی آخر هفته گذشته شدیدترین گرما را احساس کردند. شهرهایی هم‌چون فلورانس، رم و پالرمو نیز در محدوده هشدار قرمز دمایی قرار گرفتند. وزارت بهداشت این کشور ۱۴ از ۲۷ شهر را در حالت هشدار قرمز قرار داد که نشان‌دهنده خطر شدید گرما به دلیل افزایش دمای هوا است.

آخر هفته گذشته در رم، نقاط توریستی محبوب هم‌چون فواره تروی و واتیکان شاهد حضور بازدیدکنندگانی بود که از هر راه ممکن برای مقابله با گرما بهره گرفته‌اند و همواره با نوشیدن آب سرد یا خوردن بستنی، چتر به‌دست و نقاب‌زده در تلاش برای تسهیل تحمل شرایط گرمای هوا هستند. فلورانس نیز در طول گرم‌ترین آخر هفته شرایط مشابهی را تجربه کرد.

تداوم موج گرمای شدید در ایتالیا و فرانسه

رم از اوایل جولای شاهد موج گرمای بدون وقفه و به‌طور مداوم دمای هوای بالاتر از میانگین بوده است و این شرایط حداقل تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت. این امواج گرمای غیرعادی قرن بیست‌ویکم ناشی از اثر گلخانه‌ای انسانی و ردپای فعالیت‌های بشری است.

آژانس حفاظت مدنی ایتالیا برای کمک به این وضعیت، بطری‌های آب را بین گردشگران در کولوسئوم و فروم رم باستان توزیع کرد. با این حال به‌رغم گرمای بی‌امان در این دو شهر اروپایی، تاکنون هیچ مرگ‌ومیر جدید ناشی از موج‌های گرمایی گزارش نشده است.

کد خبر 780265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.