روایتی از یک نذر متفاوت/ اینجا نرفتن هم خودش زیارت است

ما را دیوانه می‌خوانند و چه دیوانگی زیباتر از آنکه روزها از کار و زندگی و خانواده بگذاری و سر به بیابان‌ها بگذاری، آن هم نه برای زیارت و لذت شخصی، بلکه به عشق حسین (ع) در بیابان‌ها روز را شب کنی و در گوشه‌ای از موکب، حین خدمت‌رسانی به زوارش، به سلامی از چند قدمی حرمش بسنده کنی.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید شهیدان اهل قلم می‌گوید «آن شراب طهور که شنیده‌ای بهشتیان را می‌خورانند، میکده‌اش کربلاست و خراباتیانش این مستانند که اینچنین بی سرو دست و پا افتاده‌اند. آن شراب طهور را که شنیده‌ای تنها تشنگان راز را می‌نوشانند، ساقی‌اش حسین است؛ حسین از دست یار می‌نوشد و ما از دست حسین…» و این روزها بیش از هر زمان دیگری این جملات قابل درک است؛ مسیر کربلا مسیر عشق است و طی این مسیر، لازمه‌ای جز «جنون» ندارد چرا که «شرط اول قدم آن است که مجنون باشی» و چه جنونی زیباتر از جنون حسین…

اکبر فتاحی مسئول موکب یاوران مهدی (عج) نیز یکی از همین افراد است، همان دیوانگان مسیر حسین (ع) که از سال ۱۳۹۵ موکب‌داری را از کربلا آغاز و به مرور چند شعبه دیگر نیز راه‌اندازی کرده است و ماجرای شروع مسیر عاشقی را این‌طور بیان می‌کند: اولین موکبمان، موکب یاورران مهدی (عج) و فاطمه زهرا (س) در شارع میثم تمار کربلا بوده و هست که علاوه بر خدماتی مانند اسکان و پذیرایی، امسال مهد کودک را نیز اضافه کردیم تا خانواده‌ها راحت‌تر به زیارت بپردازند.

وی ادامه می‌دهد: از سویی در این موکب‌ها خدمات موبایل را به راه انداختیم و در این راستا نمایندگی‌های ایرانسل و همراه اول با تجهیزات و خدمات نامحدود را همراه می‌بریم.

مسئول موکب یاوران مهدی (عج) با بیان اینکه یکی دیگر از موکب‌هایمان در مرز مهران در جوار مسجد امام حسین (ع) است، توضیح می‌دهد: در آنجا برای اولین بار موکب تعمیرگاه ماشین صلواتی را راه‌اندازی کردیم و بر این اساس قطعاتی را به همراه می‌بریم تا به‌صورت اورژانسی ماشین‌ها را تعمیر کنیم، در کنار این خدمت اسکان و پذیرایی نیز داریم.

فتاحی با بیان اینکه شعبه سوم موکبمان نیز ۲ سال است در مرز ریمدان برای زائران پاکستانی برقرار می‌شود، خاطرنشان می‌کند: شعبه چهارم نیز پس از اربعین در شهر میامی قبل از نیشابور برپا می‌شود.

وی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده از سوی این موکب توضیح می‌دهد: سال گذشته ۱۰ ویلچر بردیم تا به زائران سالمند خدمت ارائه دهیم چرا که شاهد بودیم بعضاً گاری‌ها برای چند قدم حدود ۴۰۰ هزار تومان می‌گرفتند، همچنین یکی دیگر از خدماتمان، خدمات گمشدگان است که در آن با آدرس‌هایی که گمشدگان می‌دهند، آن‌ها را به کاروان خود می‌رسانیم.

مسئول موکب یاوران مهدی (عج) درباره علت ارائه خدمات متفاوت این موکب بیان می‌کند: از سال حدود سال ۱۳۹۰ به پیاده‌روی اربعین می‌رفتیم و همیشه در مرز با مشکلاتی از جمله خرابی ماشین و تلفن همراه مواجه شدیم و برای این موضوع هزینه‌های فراوانی داده‌اند.

فتاحی با بیان اینکه با امام حسین (ع) عهد بسته‌ایم و بر این اساس زیارت جدا و خدمت جداست البته که خود خدمت هم نوعی زیارت به حساب می‌آید، توضیح می‌دهد: چند سال است که با ماشین دم موکب پیاده می‌شویم و از همانجا به ایران باز می‌گردیم و از همانجا به اباعبدالله سلام می‌دهیم؛ در آن لحظات خطاب به امام (ع) می‌گوئیم الآن برای خدمت آمده‌ایم و بعداً برای زیارت می‌آییم و خودشان هم به این موضوع کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به ماندگارترین لحظات خدمت‌رسانی، با بیان اینکه خاطرات فراوانی داریم و هر دقیقه خدمت در این مسیر پر از خاطره است، عنوان می‌کند: به کشورهای مختلف سفر کرده‌ام اما همیشه می‌گویم هیچ سفری زیارت و سفر اربعین نمی‌شود و بر این اساس از سال ۱۳۸۹ هرسال برای اربعین رفته‌ام.

مسئول موکب یاوران مهدی (عج) با تاکید بر اینکه یکی از ماندگارترین خاطرات حین خدمت‌رسانی، خدمت به گمشدگان است، می‌گوید: شخصی به موکب آمد و هیچ آدرس و شماره‌ای از همراهانش نداشت و برای حل مشکلش شماره خانواده‌اش در ایران را پیدا می‌کردیم و از آن طریق با همراهانش مرتبط می‌شدیم.

ما را دیوانگان می‌خوانند و چه دیوانگی زیباتر از آنکه روزها از کار و زندگی و خانواده بگذاری و سر به بیابان‌ها بگذاری، آن هم نه برای زیارت و لذت شخصی، بلکه به عشق حسین (ع) در بیابان‌ها روزها را شب کنی و در گوشه‌ای از موکب، حین خدمت‌رسانی به زوارش، به سلامی از چند قدمی حرمش بسنده کنی.

کد خبر 780248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.