تلاش برای حذف کاغذ از سیستم مالی شهرداری قم

مدیرکل مالی شهرداری قم بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای حذف کاغذ از سیستم مالی شهرداری تاکید کرد گفت: نرم‌افزاری شدن حساب‌ها در بخش املاک از مهمترین گام‌ها در این مسیر است.

رضا درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه در حال حاضر تلاش‌های برای فرایندسازی به خصوص در زمینه املاک در حال انجام است، اظهار کرد: یکی از راه‌های شفاف سازی الکترونیکی کردن فرایندهای اداری است.

وی با اشاره به حذف کاغذ و چک از فرایندهای مالی دولت افزود: در دولت همین کار چهار یا پنج سال زمان برد؛ شهرداری قم نیز به سمت حذف کاغذ در سیستم مالی پیش می‌رود اما ممکن است این کار قدری زمان‌بر باشد.

مدیرکل مالی شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر در زمینه املاک حساب‌ها و تمامی کارها در حال نرم افزاری شدن هستند و سیستم رایورز در حال کار است.

درودگر تصریح کرد: بیشترین کار باقیمانده در حوزه حذف کاغذ، مربوط به پروژه‌های عمرانی شهرداری قم است که صورت وضعیت کارها و پیمانکارها به صورت نرم افزاری انجام شود تا بتوان این روند را طی کرد.

وی تاکید کرد: در این مسیر از تجارب شهرداری‌های مشهد و اصفهان و تهران استفاده می‌شود تا بتوان از کارهای نرم افزاری برای صورت وضعیت استفاده کرد و کاغذ، حضور فیزیکی و ارباب رجوع حذف شود.

مدیرکل مالی شهرداری قم با اشاره به اینکه این کار موجب سرعت در اجرای امور خواهد شد اضافه کرد: در سازمان‌هایی شبیه به شهرداری که تعداد پیمانکاران و به تبع آن حجم مراجعه بسیار زیاد است، این مسئله اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

درودگر در خصوص اختصاص بودجه به نهادهای فرهنگی گفت: کمک به مساجد و مراکز فرهنگی در قالب خاص خود با تصویب در کمیته مربوطه و با محوریت سازمان فرهنگی شهرداری قم انجام می‌شود. در کنار این اعتبارات خاصی برای کمک به مسائل عمرانی مساجد در نظر گرفته شده که با محوریت سازمان فرهنگی شهرداری قم پیش می‌رود.

کد خبر 780126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.