مطالبات گندم‌کاران زنجانی  پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت:بهای هر محموله گندم که معادل ۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است تا تاریخ دوازدهم مرداد به گندم‌کاران پرداخت شده است.

ولی‌الله زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم به وسیله بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ مرکز خرید در استان زنجان فعال است، گفت: کشاورزان می‌توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیره‌سازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه خرید گندم به صورت مستمر در حال انجام است، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در این استان تا نوزدهم مرداد سال‌جاری به بیش از ۴۰۶ هزار و ۲۲۸ تن رسید.

زمانی افزود: تاکنون ۶۳ هزار و ۶۱۷ محموله گندم از ۱۹ هزار و ۱۲۳ گندمکار خریداری و در سیلوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تأمین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

زمانی با بیان اینکه برای سهولت در خرید و ذخیره‌سازی، گندم‌های تولیدی سال‌جاری به سایر استان‌ها انتقال پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان از طریق حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای به استان‌های کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، گیلان، قزوین و مازندران انتقال داده شده است.

وی افزود: ۲۶ درصد از بهای هر محموله که معادل ۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است به کشاورزان زنجانی که تا تاریخ دوازدهم مرداد سال‌جاری گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه پیگیری‌های لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، تاکید کرد: گندم‌کاران جهت سهولت در پرداخت مطالبات، باید با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی برای تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی اقدام کنند.

زمانی تصریح کرد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان با در نظر گرفتن شرایط جوی مناطق از اول وقت اداری شروع می‌شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 780067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.