۴۵۷ هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۴۵۷ هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شد.

ولی‌الله زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۲ مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۰۱ محموله گندم از ۲۲ هزار و ۱۹۳ گندمکار خریداری و در سیلوهای ملکی و بخش خصوصی برای برنامه‌ریزی در تأمین آرد و نان شهروندان و سایر هم‌وطنان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه فرایند خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد، افزود: گروه‌های بازرسی اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان در راستای بررسی کیفیت و نحوه خرید تضمینی گندم نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با خرید ۴۵۷ هزار و ۶۷۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا تاریخ بیست‌وهشتم مرداد سال‌جاری، نخستین رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در استان شکسته شد، اضافه کرد: با هدف تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان پیگیری‌های مستمر و لازم برای پرداخت سریع‌تر مطالبات توسط مسئولان استانی و کشوری در حال انجام است.

زمانی با بیان اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۸۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: ۲۶ درصد از بهای هر محموله که معادل ۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است، به کشاورزان زنجانی که تا تاریخ دوازدهم مرداد سال‌جاری گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

کد خبر 782661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.