لزوم توجه به حوزه آثار آیینی باتوجه به استقبال مخاطبان

وزیر فرهنگ گفت: اجرای آیینی «چهارپایه‌ی عشق» مصطفی راغب با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد و این نشان از لزوم توجه به این حوزه و خلق آثار جدید برای سال‌های آینده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شامگاه گذشته و در آخرین شبِ اجرای «چهارپایه‌ی عشق»، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای کنسرت آئینی با اجرای مصطفی راغب نشست؛ محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی و سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در این برنامه همراه وزیر فرهنگ، به تماشای «چهارپایه‌ی عشق» نشستند.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه این اجرا اظهار کرد: یکی از توفیقات خوب همکارانم در حوزه موسیقی و تئاتر این بود که با وجود تعطیلی برنامه‌های متداول، این بود که برنامه‌های مناسبتی و آئینی برگزار شد.

وی افزود: کار مصطفی راغب برای دومین سال برگزار شد که مشتاق دیدن آن بودم و برنامه خوب با استقبال گسترده رقم خورد؛ این موضوع نشان‌دهنده آن است که باید کارهای جدیدی را برای سال‌های بعد پیش‌بینی کنیم تا نیاز مخاطبان را با اقتضائات مناسبتی پاسخ دهد.

به گزارش ایمنا، «چهارپایه عشق» کنسرت آئینی «مصطفی راغب» با الهام از سنت اصیل چهارپایه‌خوانی است که از شانزدهم تا بیستم مرداد در تالار وحدت روی صحنه رفت و «عشق کوفی» «گره گشا» «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد» «سرخ غروب» «کیستی» نوحه عربی «مل بی ین» «حضرت عشق» «آره من دیوونتم» «نشانی» و نوحه ترکی «حضرت عباس (ع)» از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت توسط مصطفی راغب با همراهی ارکستر ۲۵ نفره به سرپرستی نوید اسکندر، اجرا شد.

کد خبر 780006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.