از شناسایی پیکر یک شهید در شلمچه تا توصیه‌هایی برای مصرف موادغذایی به زائران اربعین

ایمنا از شناسایی پیکر یک شهید در شلمچه، تأمین واردات بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارز موردنیاز، اجرایی شدن تمام فعالیت‌های وزارت فرهنگ، پرداخت ۴۹ درصد از مطالبات گندم‌کاران، ثبت بالاترین رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ و توصیه‌هایی برای مصرف موادغذایی به زائران اربعین در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ شناسایی پیکر یک شهید در منطقه شلمچه می‌رویم، در ادامه نیز تأمین واردات بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز مطرح شده است، همچنین اجرایی شدن تمام فعالیت‌های وزارت فرهنگ، پرداخت ۴۹ درصد از مطالبات گندم‌کاران، ثبت بالاترین رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ و ‏‬ توصیه‌هایی برای مصرف موادغذایی به زائران اربعین نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

پیکر یک شهید در شلمچه شناسایی شد+ فیلم

پیکر یک شهید در شلمچه شناسایی شد

در جریان جستجوی پیکرهای جامانده شهدا در مناطق عملیاتی از سوی کمیته جستجوی مفقودین، پیکر مطهر یک شهید در منطقه شلمچه کشف شد.

در شلمچه عملیات‌های متعددی انجام شد که عملیات کربلای ۵ از جمله عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس در این منطقه بود که در دی ۱۳۶۵ انجام گرفت.

بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تأمین شد

بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تأمین شد

در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۵ میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۳ میلیارد و ۶۵۸ میلیون دلار و برای خدمات ۵۴۱ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۵ میلیارد و ۴۹۸ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۴ میلیارد و ۴۶۴ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۲۰۸ میلیون دلار و در مجموع ۵ میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

این گزارش حاکی است تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۹۸۷ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۷۰۲ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار ،۱۹۷، ۸۸۴، ۹۶۳ و ۴۰ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۱۷ مرداد سال جاری دریافت کرده‌اند.

علاوه بر این گروه‌ها، شش میلیارد و ۹۲۳ میلیون دلار ارز نیمایی و دو میلیارد و ۲۰۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

همه فعالیت‌های وزارت فرهنگ در حال اجراست

تمام فعالیت‌های وزارت فرهنگ در حال اجراست

محمدمهدی اسماعیلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همه فعالیت‌های وزارتخانه در حال اجراست، اظهار کرد: در پایان دولت‌های قبلی، جلسات شورایی تقریباً از تیر به بعد دیگر برگزار نشده است، اما ما همچنان جلساتمان را تشکیل می‌دهیم، جلساتی هم که به دلیل شرایط پیش آمده برگزار نشده بود به‌صورت فوق‌العاده تشکیل و اسناد مهمی در آستانه تصویب نهایی است.

وی با بیان اینکه در تمام بخش‌ها کارها بدون وقفه جلو رفته است، افزود: نظام یکپارچه است؛ افراد تغییر می‌کنند، اما سیاست‌های کلی و قوانین سرجایشان هستند تا زمانی که خداوند به قلم، سخن و امضای ما اعتبار داده که بتوانیم کاری را پیش ببریم وظیفه شرعی داریم از آن برای ارتقای کارها بهره ببریم.

۴۹ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

۴۹ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: تاکنون خرید گندم از کشاورزان در هر یک از استان‌های خوزستان، گلستان و کردستان از مرز یک میلیون تن و خرید گندم از کشاورزان در هر یک از پنج استان فارس، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی از مرز نیم میلیون تن عبور کرده است.

وی افزود: در ۲۲ استان کشور، خرید گندم نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: دو استان گلستان و اصفهان با ۱۰۰ درصد رشد و استان‌های خراسان شمالی، مرکزی و همدان با بیش از ۷۰ درصد رشد، بیشترین افزایش خرید گندم را داشته‌اند.

راد ادامه داد: پس از این پنج استان، در شش استان اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی، خرید گندم بین ۳۰ تا ۵۰ درصد داشته است، همچنین ارزش خرید گندم از کشاورزان ۱۹۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری است که ۵۲ هزار میلیارد تومان بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اضافه‌کرد: از این میزان، بیش از ۹۴ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۴۹ درصد از مطالبات گندم‌کاران از سوی دولت به حساب ایشان واریز شده و پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندم کاران نیز در دست پیگیری و اقدام است.

بالاترین رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ ثبت شد

ثبت بالاترین رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد: ایران توانست با وجود فشارهای تحریم اعتماد کشورهای مختلف را جذب کند، همچنین بالاترین رکورد حجم و میزان ارزش وزنی صادرات غیر نفتی را رقم زدیم؛ وزارت اقتصاد سه دسته اقدام را برای دیپلماسی اقتصادی و برون‌گرایی اقتصادی در دستور کار خود داشته است.

وی با بیان اینکه خبرهای خوبی را در این حوزه ارائه خواهیم کرد، افزود: ایران توانست در سال گذشته از نظر ترانزیت کالاها رکورد تمام سال‌های گذشته را پشت سر بگذارد و در این راستا رقم ۱۸.۵ میلیون کالا که بالاترین میزان ترانزیت است، ثبت شد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: همچنین در چهار ماه ابتدایی سال جدید نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت از کشور بودیم؛ این موضوع، نشان دهنده مزیت‌های کریدوری و ترانزیتی ایران نسبت به کشورهای همسایه و منطقه است که به خوبی از آن استفاده می‌شود.

خاندوزی افزود: محور سوم اقدام‌های وزارتخانه که بیش از همه امید آفرین بوده، سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت سرمایه نیروی انسانی برای دیپلماسی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اصلی و بلند مدت سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی کشورها است، اضافه کرد: شبیه‌سازی نشست وزرای عضو همکاری اسلامی و بریکس در کنار توافق برای تأسیس باشگاه می‌تواند شروع کننده مسیری باشد که پرورش ابتکارات و استعدادهای جوان را در پی خواهد داشت، همچنین می‌تواند این استعدادهای جوان را با دستاوردهای و تجارب مدیران اجرایی کشور در حوزه دیپلماسی و اقتصاد پیوند دهد.

توصیه‌هایی برای مصرف موادغذایی به زائران اربعین / اهمیت رعایت بهداشت آب و غذا

توصیه‌هایی برای مصرف موادغذایی به زائران اربعین / اهمیت رعایت بهداشت آب و غذا

پیمان نامدار، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه یکی از مسائلی که در ایام اربعین بسیار اهمیت دارد و زائران باید به آن توجه کنند، بهداشت آب و غذا است، اظهار کرد: افراد باید از میل کردن غذا در ظروف مشترک خودداری کنند، لازم است که زائران بشقاب، چنگال، لیوان شخصی همراه داشته باشند و پس از هربار مصرف باید ظروف را به خوبی بشویند.

وی افزود: زائران اربعین بهتر است از ظروف یک‌بار مصرف استفاده کنند، البته برای نوشیدن مایعات داغ نیز نباید از لیوان یک‌بار مصرف استفاده شود، همچنین بهتر است میوه‌های دارای پوست مانند سیب و موز که پس از شست‌وشو و پوست گرفتن مصرف می‌شود را میل کنند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه زائران اربعین باید از آب سالم و بسته‌بندی استفاده کنند، تصریح کرد: بهتر است زائران از مصرف سالاد، سبزیجات، ماهی و لبنیات غیرپاستوریزه و هر مواد غذایی که حاوی کشک و سس است، پرهیز کنند.

نامدار خاطرنشان کرد: افرادی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، می‌توانند میوه‌هایی مانند آلو و انجیر خشک که خاصیت ملین دارد، را همراه داشته باشند، همچنین مهم است که از مصرف کنسروهای بادکرده، زنگ زده و کنسروهایی که بوی نامطبوعی دارد، خودداری کنند و قبل از مصرف کنسرو را بجوشانند.

کد خبر 779966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.