به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان وحید علیضمیر امروز _شنبه بیستم مرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توضیحات ما بر این بود که آنچه در تعهد شهرداری بوده انجام شده است، اظهار کرد: به تناوب جلساتی هم در شهرداری تشکیل دادیم و تاکسیداران حضور یافتند و مطالبات خود را اعلام کردند و ما نیز موضوعاتی را مطرح و پیگیری کردیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری در نوسازی تاکسیها و ونها کوتاهی نکرده و به طور جدی پیگیر این موضوع بوده است اما مطالبات ونداران خارج از توان و ظرفیت این سازمان است افزود: روز پنجشنبه تعدادی از ونداران مقابل استانداری اجتماعی داشتند که ما نیز حاضر شدیم و گلایهمندی خود را اعلام کردیم که اگر صحبتی است میطلبد ابتدا بین خود حل کنیم.
شهرداری همدان به نوسازی ناوگان حملونقل بیتفاوت نیست
معاون امور زیربنایی و حملونقل شهری شهردار همدان با اشاره به اینکه نیت ونداران خیر است و پیگیر مطالبات خود هستند اما گاهی ممکن است سوءبرداشتهایی شود، ادامه داد: مطالبات در حوزه نوسازی ون است و شهرداری همدان هم هیچگاه نسبت به این خواستهها و درواقع نوسازی حملونقل شهری بیتفاوت نبوده است؛ برای نمونه در خط فرهنگیان با وجود اینکه بهکارگیری نیروی جدید در شهرداری مشکلاتی دارد، قول دادیم تیرماه این مشکل را حل کنیم و در این راستا مصوبه شورای شهری را گرفتیم تا بهکارگیری ۱۰ نفر و اسقاط شدن ۱۰ ون از خط فرهنگیان اجرایی شود.
علی ضمیر با اشاره به اینکه خوشبختانه اواسط هفته گذشته توانستیم مقدمات کار را انجام دهیم و فرایند بهکارگیری ۱۰ نفر در حال طی شدن است و درواقع شهرداری هیچگاه نسبت به موضوعات نوسازی ناوگان بیتفاوت نبوده است، اضافه کرد: ما هم اذعان داریم که ونها فرسوده شدهاند و نیاز به نوسازی دارند و در راستای اهمیت به مبلمان شهری نیز این مسأله اولویت ماست اما مشکل اصلی عدم تولید ون در کشور است.
وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سازمان شهرداری کشور فراخوانی زد تا از ظرفیت نوسازی ون و اتوبوس استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در آن مقطع شهرداری همدان مشکلات مالی داشت اما توانستیم از ظرفیت ۲۷ اتوبوس معرفی شده، ۱۲ اتوبوس را بگیریم.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان با اشاره به اینکه در خصوص نوسازی ونها آنچه دولت و سازمان شهرداری مشخص کرده بود این بود که این ونها در اختیار تعاونیها قرار گیرد و آن را به تاکسیداران نمیدادند، عنوان کرد: وقتی سازمان شهرداری این ونها را واگذار کرد یک سال این خودروها در پارکینگ شهرداریهایی مثل مشهد و اراک ماندند و پلاک نشدند.
علی ضمیر با بیان اینکه تقریباً دو ماه بعد از آن برای اینکه فرصت را از دست ندهیم، شهرداری همدان مکاتبهای داشت و به صورت چک مبلغ را در اختیار شرکت ایرانخودرودیزل قرار داد، گفت: در کنار این مسئله طی یک سال گذشته، توانستیم امتیازات و مصوباتی از شورای شهر بگیریم تا نوسازی تاکسیها پیش رود و در این میان طرح سوئیچ به سوئیچ اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه در طرح سوئیچ به سوئیچ رانندگان ون خودروی خود را تحویل میدهند و خودرو سورن تحویل میگیرند، ادامه داد: در این راستا سه سال از باز پرداخت وامی هم که برای نوسازی ونها اختصاص مییابد، از سوی شهرداری پرداخت میشود.
نظر شما