ساخت ۷۰ یادمان شهدای گمنام در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از ساخت ۷۰ یادمان شهدای گمنام در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، غلامرضا کریمی صبح امروز _شنبه بیستم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یادمان‌های شهدای گمنام با هدف ارتباط مردم و به ویژه نسل جوان در استان مرکزی با شهدا ساخته شده است.

وی افزود: نزدیک به ۲۰ یادمان نیمه‌کاره در استان مرکزی وجود دارد که علت تکمیل نشدن آنها، کم لطفی دستگاه‌های متولی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از ساخت ۷۰ یادمان شهدای گمنام در این استان خبر داد.

سرهنگ کریمی با اشاره به شهادت شهید هنیه تصریح کرد: با شهادت یک فرمانده پرچم به دست فرمانده دیگری داده می‌شود تا اسوه و الگوی جهاد و مقاومت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه خون شهدا موجب تداوم مقتدرانه‌تر فعالیت جبهه مقاومت خواهد شد گفت: هم اینک در غزه شاهدیم که حوادث تلخی بر مردم مظلوم این خطه می‌گذرد، اما خبرنگاران در اوج خطر، اطلاع رسانی می‌کنند تا مظلومیت مردم غزه را به جهان منتقل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: امید می‌رود با خبرهای خوشی که در روزهای آینده می‌شنویم انتقام خون شهدای اسلام و غزه را بگیریم.

سرهنگ کریمی ادامه داد: خلق خبر از غزه و تفهیم به جهان موجب هوشیاری مردم دنیا شده است و حمایت همه جانبه از اقوام و ادیان از مردم فلسطین، ایجاد شده است.

وی افزود: شهادت خبرنگاران و ثبت لحظات، موجب می‌شود تا با سختی مشکلات به تصویر کشیده شود و بصیرت افزایی شکل گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: ظرفیت خوبی در حوزه رسانه استان داریم اما متأسفانه دستگاه‌ها در استفاده از رسانه‌ها ضعیف هستند.

سرهنگ کریمی افزود: مدیران باید پای کار باشند و با خبرنگاران ارتباط گیرند تا بتوانیم اتفاقات مهم را به صورت گسترده در استان اطلاع‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: مقاومت و ایستادگی کشور ما الگویی برای سایر کشورها شده و باید قدردان این ملت بود و از مردم به نیکی یاد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: سالانه ۵۴ برنامه حوزه دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود و هر دستگاهی باید یک نفر را به عنوان رابط اداره کل حفظ در نظر بگیرد تا بتوانیم در حوزه دفاع مقدس بهترین برنامه‌ها را اجرا کنیم.

سرهنگ کریمی افزود: اگر هدایت‌های مقام معظم رهبری و کمک مردم نبود، کشور به جایگاه امروز نمی‌رسید، بنابراین باید قدر این ملت را بدانیم.

وی ادامه داد: خبرنگاران در غزه با به نظر انداختن جان خود، مظلومیت مردم فلسطین را به جهان مخابره کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به تاریخ خاکسپاری شهدای گمنام اظهار کرد: دهه هشتاد شهدای گمنام پیدا شدند و دستورالعملی برای آن تدوین شد و در این دهه، دفن شهدا در مکان‌های مرتفع برده شد، اما اکنون این دستورالعمل اجرایی نمی‌شود.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: پنجم مرداد به عنوان روز مقاومت و ایثار مردم اراک هنوز در تقویم دفاع مقدس و تقویم ملی کشور ثبت نشده است اما امید می‌رود این مهم بزودی انجام و حق مطلب در این زمینه ادا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان، شهدای زنده هستند و زحمات این بزرگواران کمتر از شهادت نیست.

کد خبر 779792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.