ماندگاری توده هوای گرم در اصفهان/ ثبت دمای ۴۷ درجه در استان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی ماندگاری توده هوای گرم در استان از رگبار خفیف در مناطق مستعد به ویژه نواحی غربی خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد تا اواسط هفته در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر، گاهی وزش باد در استان خواهیم بود.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی در مناطق شمالی، شرق و مرکزی همراه با گردوغبار رقیق ناشی از وزش باد و احتمال کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به مهیا بودن شرایط شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی تا اواسط هفته در ساعات بعدازظهر رگبار خفیف در مناطق مستعد به ویژه نواحی غربی به صورت محلی انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تا اواسط هفته آینده ماندگاری توده هوای گرم پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

امینی گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای ۱۹ شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۷ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان هستند.

کد خبر 779773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 3
    چرا ساعت کاری را در اصفهان کم نمی کنید اگر می خواهید در مصرف انرژی صرفه جویی شود ساعات کار ادارات را در استان اصفهان تاپایان مردادماه از ۶صبح قراردهید تا ساعت ۱۱صبح.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 4
    چرا با این هوای گرم ساعات کار ادارات دولتی را کم نمی کنید واقعا گرمای هوا اینقدر زیاد است که مسیولین به فکر سلامتی کارکنان نمی باشند نمیدانیم چرا در این استان با این دمای هوا ساعات کاری کم نمی شود.
  • احد IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    3 6
    کی گفته اصفهان بالاترین دماش ۴۷ بشتر ۵۰ به بالا هست حتی خودشهر اصفهان
  • داوود IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    2 0
    کارمند زیر کولر چرا باید ساعت کاریش کم بشه ، کارگران بیرون از ساختمانها باید ساعت کاریش کاهش پیدا کنه