شهریه مدارس غیرانتفاعی برای سال جدید چقدر است؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بین ۳۵ درصد تا ۵۰ درصد بودجه مدارس غیردولتی را باید بانک مرکزی تأمین کند، مبلغ کمی از این بودجه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است، به همین علت یکی از بزرگترین مشکلات مراکز غیردولتی شهریه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد محمودزاده در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سراسر کشور وجود دارد، اظهار کرد: حدود ۲ میلیون نفر در این مدارس تحصیل می‌کنند، در بحث تربیت دانش‌آموزان باید تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند و مدارس و مراکز غیردولتی نیز در پیشرفت مدارس دولتی باید مشارکت کند، در مدارس غیردولتی بحث کیفی مهم‌تر از کمی است، توانمندسازی معلمان از اقدامات ارزشمند و ماندگاری است که بخشی از آن انجام و در ادامه مسیر هم در دستورکار سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار تمامی معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند، افزود: در جشنواره آفرینو که هفته اخیر برگزار شد بیش از ۶۲۰۰ طرح در جشنواره خلاقیت‌های مدارس غیردولتی شرکت کردند که در این میان ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری راه یافتند. از این تعداد ۲۰ طرح به مرحله نهایی راه یافت و در روزهای چهاردهم و پانزدهم مرداد در نمایشگاه آفرینو از مدیران و معلمان که طرحشان برگزیده بود، تجلیل شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: در طرح مدارس الگوی صالح تلاش شده تا مدارس غیردولتی به مدارس دولتی مناطق محروم و حاشیه شهرها که از سطح کیفی کمتری برخوردارند کمک کنند که امیدواریم در سال‌های آینده حمایت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

محمودزاده پیرامون شهریه مدارس غیردولتی تاکید کرد: لازم است بدانیم بین ۳۵ درصد تا ۵۰ درصد بودجه مدارس غیردولتی را باید بانک مرکزی تأمین کند، مبلغ کمی از این بودجه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است، به همین علت یکی از بزرگترین مشکلات مراکز غیردولتی شهریه است، همچنین شهریه ۷۵ درصد مدارس غیردولتی زیر ۳۰ میلیون است و تنها شهریه تعداد کمی از مدارس هنوز در دست بررسی بوده، بخشنامه شهریه مدارس غیردولتی در اردیبهشت سال جاری به مدارس ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شهریه تعداد کمی از مدارس هنوز مشخص نشده است، عنوان کرد: حداکثر شهریه مدارس ۹۶ میلیون است و مدیران مدارس پایه دوازدهم در صورت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و کنکور می‌توانند ۹۶ میلیون به اضافه ۱۵ درصد شهریه دریافت کنند، لازم است بدانیم سال گذشته تعدادی مرکز آموزشی غیرمجاز پلمب شدند، نظارت و بازرسی از مدارس و مراکز با جدیت در حال انجام است و در صورت مشاهده و بروز تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر 779679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.