شرجی نفس‌گیر در خوزستان/ رطوبت در ۸ شهر به بالای ۸۰ درصد رسید

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تداوم دمای بالای ۴۸ درجه در استان گفت: صبح امروز شنبه در هشت شهر استان، رطوبت به بالای ۸۰ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری ظهر امروز _شنبه بیستم مرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پی شیابی هواشناسی تا روز چهارشنبه وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز تا روز دوشنبه (به ویژه امروز و فردا) افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شرق و شمال استان وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی امروز و فردا در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی، احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد و شمال خلیج‌فارس نیز طی امروز مواج است.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته بستان با دمای ۴۹.۱ و ایذه با ۲۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۴۸.۱ و کمینه دمای ۳۲.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

وی تصریح کرد: صبح امروز شنبه میزان رطوبت در ماهشهر ۹۰ درصد، هندیجان ۸۸ درصد، شادگان و بهبهان ۸۶ درصد، آغاجاری ۸۴ درصد، رامهرمز ۸۲ درصد و اهواز و امیدیه به ۸۱ درصد رسید، همچنین میزان رطوبت در شوشتر ۷۸ درصد، در ایستگاه کشاورزی اهواز و ایستگاه دزفول ۷۵ درصد و در ایستگاه گتوند ۶۴ درصد ثبت شده است.

کد خبر 779666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.