پیش بینی آب و هوای چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۰ مرداد

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: برای هفته جاری تا روز سه‌شنبه افزایش ابر به خصوص در ساعات بعدازظهر و شب، وزش باد نسبتاً شدید لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و رگبارهای موقتی به‌ویژه برای نیمه‌شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرهای اردل، سورشجان و کیان بارش کمتر از یک میلی‌متر به ثبت رسید، افزود: از سه‌شنبه تا پایان هفته آسمان استان صاف تا کمی ابری، گاهی اوقات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، روز سه‌شنبه نیز سرعت وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود، استقرار هوای گرم برای امروز، شنبه بیستم مرداد انتظار می‌رود، از فردا تا روز سه شنبه کمی از گرمای هوا کاسته خواهد شد و مجدداً از روز چهارشنبه دما روند افزایشی خواهد داشت.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت دمایی استان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بلداجی با کمینه دما ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان و لردگان با بیشینه دما ۴۳ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای شهرستان کوهرنگ گفت: وزش باد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و رگبارهای موقتی برای کوهرنگ تا روز دوشنبه دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وضعیت آب‌وهوای شهرستان سامان بیان کرد: افزایش ابر، وزش باد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و احتمال رگبارهای موقتی و غبار محلی صبحگاهی نیز برای این شهرستان تا روز دوشنبه انتظار می‌رود.

نوروزی با اشاره به وضعیت دمایی دو شهرستان کوهرنگ و سامان طی ۲۴ گذشته ادامه داد: دما کمینه و بیشینه در شهر سامان به ترتیب ۱۹ و ۳۸ و در شهر چلگرد ۱۶ و ۳۴ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا هجدهم مرداد، دمای میانگین استان، حدود ۱/۷ درجه سلسیوس افزایش را نسبت به بلندمدت نشان می‌دهد، همچنین دمای هوا از ابتدای فصل تابستان تا هجدهم مرداد دو درجه و از یکم مرداد سه درجه سانتی‌گراد نسبت به بلندمدت افزایش داشته است.

کد خبر 779611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.