از اهمیت موضوع خانواده در اسلام غافل شده‌ایم

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: موضوع خانواده در اسلام از مسائل بسیار مهم است که به نظر می‌رسد ما از اهمیت آن غافل شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز_ جمعه نوزدهم مرداد_ در خطبه‌های نماز شیراز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بند بیست و سوم تقویت بنیه دفاعی به منظور ارتقا بازدارندگی را هدف امنیتی در برنامه پنجم قرار داده‌اند و مسلماً همه ما به امنیت، استقلال و عظمت کشور علاقه مند هستیم و از طرف دیگر دشمن هیچ وقت آرام نخواهد نشست؛ از سوی دیگر باورمان این است که دینمان حق است و نمی‌توانیم دست از دین برداریم. لذا باید با کمال جدیت مراقبت کنیم تا دشمن نتواند به ما لطمه بزند.

وی افزود: این دستور دینی و قرآنی را رهبر انقلاب برای برنامه هفتم به‌عنوان سیاست امنیتی و دفاعی کشور معین کردند که آنقدر قوی شویم که دشمن نتواند هیچ غلطی کند، در این راستا ما باید توجه داشته باشیم که بازدارندگی صرفاً با داشتن سلاح و مهمات در انبارها محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: ۱۵ هزار شهید سرافراز استان فارس که چند ماه آینده در آستانه برگزاری یادواره آن‌ها هستیم نشان دهنده آن است که این ملت از هیچ کس و هیچ چیز به جز خدا نمی‌ترسد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه در هفته آینده روز خانواده و تکریم بازنشستگان پیش رو است، خاطر نشان کرد: موضوع خانواده در اسلام از مسائل بسیار مهم است که به نظر می‌رسد ما از اهمیت آن غافل شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد: نمی‌توانیم از مسائل جدیدی که به واسطه فناوری‌های نو در جامعه رخ می‌دهد غافل باشیم و روحانیت باید فوری حکم مسئله را بپرسند و مراجع تقلید فتوا دهند؛ روحانیت به مردم یاد می‌دهد و مردم عموماً به این مسائل مقید هستند، برخلاف برداشتی که دشمن القا می‌کند که کسی توجه ندارد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره درمانی شهر شیراز اضافه کرد: این از کارهای خوبی است که در شیراز بنیان‌گذاری شده است و امیدواریم در سطح ملی توسعه پیدا کند و خدمات باروری در چارچوب خانواده و حلال و حرام ارائه شود.

وی اظهار کرد: ما باید بدانیم در جنگ بین تمدن اسلامی و تمدن غربی کجا درگیر می‌شویم، یکی از صحنه‌های مهم درگیری بین ما این است که خانواده برای ما مهم است و آن‌ها بی خیال خانواده شده‌اند و این دعوا است و غرب متأسفانه کارهای افراطی می‌کند که به زودی خودشان به آن مبتلا می‌شوند و ما باید خود را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: خانواده وقتی شکل می‌گیرد، دسته بندی و نقش‌های مختلفی داریم که یک نقش برای بزرگترهای فامیل است و این بزرگ‌تر بودن برای ما معنا دارد و بسیار ارزشمند است و این موضوع را در زمانی که آن‌ها را از دست می‌دهیم متوجه می‌شویم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: موضوع بازنشستگی و تأمین اجتماعی از آن حیث است که در برنامه هفتم که بنده مکرر تاکید می‌کنم سر فصل طولانی دارد و باید به جایی برسیم که بزرگ‌ترها هم احساس کنند مورد احترام جوان‌ترها و خانواده هستند و این فرهنگ هنوز در جامعه ما بسیار وجود دارد.

وی تاکید کرد: دولت و مجموعه‌های بیمه، تأمین اجتماعی و بیمه سلامت هم باید به نحوی باشد که بزرگ‌ترها احساس کنند نیازهای اولیه آن‌ها به راحتی برآورده می‌شود.

کد خبر 779434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.