ناهید کیانی فینالیست شد / تاریخ سازی دختر ایران در المپیک

ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم در مسابقه تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق شد با شکست هوگوپوش کشور لبنان به دیدار فینال برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز دوم مسابقات تکواندو المپیک پاریس ۲۰۲۴ امروز _پنجشنبه هجدهم مرداد_ در حال پیگیری است. روز گذشته مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان در جدول شانس مجدد به مبارزه نماینده ابوطالب عربستان رفت و با پیروزی در دو راند مبارزه مدال برنز المپیک را کسب کرد.

ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی به مصاف لاتیتا آون از کشور لبنان رفت. این دیدار در راند اول با نتیجه ۱۰ بر ۳ و راند دوم با نتیجه ۹ بر صفر به سود کیانی تمام شد تا دختر ایران به مرحله فینال بازی‌های المپیک راه یابد. ناهید کیانی با این پیروزی نخستین بانوی تاریخ ورزش کشورمان است که به فینال بازی‌های المپیک صعود کرده است.

کیانی در مسابقه نخست به مبارزه کیمیا علیزاده از بلغارستان رفت. وی در راند اول با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب شد و در راند دوم با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید تا مبارزه سه رانده شود. در راند سوم مبارزه، کیانی با جنگندگی بالا در ثانیه‌های پایانی موفق شد نتیجه تساوی هفت بر هفت را به سود خود کند و به پیروزی برسد.

وی در دومین مبارزه مقابل تکواندوکار تونس مبارزه کرد. وی راند اول را با نتیجه ۵ بر ۲ به نام خود کرد و راند دوم با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرد تا با تساوی، بازی سه رانده شود. کیانی در راند آخر ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و مقتدرانه راهی نیمه نهایی شد.

کد خبر 779286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.