پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی نیازمند مشارکت همه مردم است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی، نیازمند مشارکت همه مردم است که در این راستا جوامع محلی، تفرجگران، گردشگران و عموم مردم باید از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی و مراتع استان خودداری کنند. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، زانیار نازدار با اشاره به افزایش دما در سطح استان و بروز گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های طبیعی و تراکم این پوشش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست و به‌ویژه مناطق حفاظت شده استان، اظهار کرد: رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی از سوی همگان ضروری است.

وی افزود: پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به عنوان ساده‌ترین اقدام، نیازمند مشارکت همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است و در این راستا جوامع محلی، تفرج‌گران، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی و مراتع خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان خاطرنشان کرد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت به خصوص حاشیه مناطق حفاظت شده جهت پیشگیری از خطر حریق جدا خودداری کنند.

نازدار از عموم مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از عرصه‌های طبیعی به خصوص مناطق تحت مدیریت به عنوان امانتی برای آیندگان؛ گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان، شکار غیرمجاز و آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده و یا با شماره‌های ۳۳۲۳۳۴۰۲ و ۳۳۲۳۲۴۱۵ تماس بگیرند.

کد خبر 779226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.